Motos estacionades al tram pacificat del carrer Girona. Foto: Pol Solà/ACN

Les entitats promotores de la petició Recuperem Les Voreres s’han reunit amb tots els grups municipals i asseguren que cap d’ells “expressa voluntat de fer accions per alliberar l’espai ocupat per les motos a les voreres”.

Diuen que el consistori insisteix a mantenir l’estratègia actual, enfocada a fer campanyes informatives i sancionadores, i crear més places d’aparcament a la calçada. Però afirmen que “estudis propis de l’Ajuntament demostren que no està funcionant” i que la “indisciplina en estacionar es manté”. Segons les entitats, la moto “contribueix de manera significativa a la contaminació de l’aire, és la principal font de soroll, el mitjà més accidentat i el que més espai de vianants ocupa”.

Motoristes i vianants

Des del col·lectiu de Motoristes per Barcelona, consideren que sí que s’està avançant cap a una reorganització de l’espai. Gregori Hidalgo, president del col·lectiu, remarca a Línia Eixample que són “motoristes i també vianants” i que, per tant, entenen “perfectament que s’ha de respectar la vorera, però també s’ha de fer un esforç perquè la moto tingui un espai”. Diu que la moto té una funció necessària per a la mobilitat de la ciutat que “col·lapsaria” sense elles. Remarca que s’han fet millores en els últims anys: “Nous estacionaments i espais per baixar la moto a la calçada”.

La moto té una funció necessària per a la mobilitat de la ciutat que “col·lapsaria” sense elles

Sobre la sinistralitat, explica que un dels motius que explica les dades és “el pinçament arterial. Per alliberar uns carrers, el trànsit va cap a altres generant un gran estrès circulatori”. En aquesta línia, el passat 23 de gener es van reunir amb la tinent d’alcalde de mobilitat, Laia Bonet, per treballar en el Pla de la Moto, que té com a principal objectiu reduir els accidents. En la trobada es va insistir en l’aportació de la moto a la ciutat.

“L’Ajuntament no es proposa abordar un debat tan complex com el de les motos a les voreres”

Fonts municipals declaren a Línia Eixample que “l’Ajuntament no es proposa abordar un debat tan complex com el de les motos a les voreres” en aquest moment, però recorda que “se segueix treballant per implantar més places d’aparcament a la calçada” i que hi ha normatives d’estacionament. Destaca que “en noves urbanitzacions de carrers s’ha senyalitzat la prohibició d’aparcar en vorera, i en carrer amb molt trànsit de vianants”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram