Imatge virtual Pi i Margall

Les voreres guanyaran metres d’amplada. Foto: Ajuntament

El carrer Pi i Margall és a prop de convertir-se en un eix verd que connectarà el Parc de les Aigües amb el passeig de Sant Joan. El passat 7 de juny van començar els treballs previs a les obres entre la ronda del Guinardó i la plaça Joanic d’aquesta pacificació que vol acabar amb el que és actualment una anomenada autopista urbana. La primera fase de les obres arrancarà el pròxim 20 de juny.

Els canvis que es veuran un cop acabada la reforma –en principi durant l’octubre del 2023– seran importants. Per una part, no es podrà circular a més de 30 km/h. Per l’altra, el 70% de l’espai passarà a ser per als vianants, ja que s’ampliaran les voreres –seran d’entre cinc i 12 metres d’amplada– i hi haurà espais verds i zones d’estada. A més, es reduiran carrils de circulació deixant, de pujada, un carril per a autobusos i veïns i un altre per a bicicletes. De baixada, hi haurà un carril compartit entre autobusos, veïns i bicicletes.

El fet que només hi hagi un carril de baixada fa que des de l’Associació de Veïns del Baix Guinardó posin en dubte part de la viabilitat del projecte. Tal com recalca el president de l’entitat veïnal, Enric Buscarons: “No sabem si es produiran retencions importants, com passa a Consell de Cent, on hi ha força contaminació acústica i ambiental”. Aquesta preocupació és una de les que membres de l’entitat veïnal van abordar, sobre el projecte, en una reunió amb l’Ajuntament, celebrada durant el tancament d’aquest diari.