Armariet refrigerat

Foto: Ajuntament

Fer una comanda al mercat i poder recollir-la sense cues i quan l’equipament ja hagi tancat. Aquesta és la principal finalitat dels armariets refrigerats que s’han instal·lat a sis mercats de la ciutat i a quatre aparcaments de B:SM que estan ubicats als mercats de la Boqueria, Sant Antoni, Sagrada Família i Guinardó. Els altres sis mercats amb armariets són el del Ninot, el de Sants, Llibertat, Concepció, Lesseps i Provençals.

Aquesta iniciativa forma part del pla de digitalització de mercats i consisteix en l’habilitació d’armaris refrigerats a una temperatura que oscil·la entre els dos i els vuit graus, amb compartiments individuals i interfície digital que permeten dipositar-hi comandes per part dels comerciants i que poden ser recollides pels clients de forma còmoda, ràpida i segura. Aquests armariets estan connectats a internet a través d’una plataforma tecnològica que els gestiona i monitoritza. A més, poden comptar amb 18, 28 o 38 compartiments individuals.

Comandes online

D’aquesta manera, es faciliten les comandes, que poden ser recollides sense la necessitat de fer cues i quan les parades o els mercats estiguin tancats. Ho permeten fer a través d’un servei de Click&Collect per als comerciants i per al futur Marketplace que es desenvoluparà als mercats de la ciutat.

La instal·lació d’aquests armariets refrigerats és una prova pilot, tot i que la voluntat de l’Ajuntament és que s’acabin instal·lant a tots els mercats municipals.

Pel que fa a l’aspecte digital, aquesta nova iniciativa es gestiona mitjançant un portal web de reserves en el qual els comerciants poden reservar els armariets per al mateix dia o per a un altre, sempre que estiguin disponibles. La plataforma, per altra banda, està configurada amb diferents franges de recollida de les comandes. Inicialment, hi ha una franja de matins –de 10 a 14:30 hores– i una altra de tardes –des de les tres i fins a les nou de la nit–, de dilluns a dissabte.

Amb tot, l’Ajuntament informa que de cara a la primavera començarà a implementar el Marketplace de Mercats de Barcelona, una plataforma de venda online comuna de les parades. La finalitat d’aquest servei és ajudar els botiguers a digitalitzar el seu negoci i disposar d’un mecanisme per fer el repartiment de les comandes als armariets.