parc de Joan Miró

El parc de Joan Miró quedarà afectat per les obres. Foto: Arxiu

Les obres de perllongament de l’L8 dels Ferrocarrils arrencaran el 8 de gener amb el compromís de Govern i Ajuntament de reduir els arbres afectats del parc de Joan Miró. De fet, proposen instal·lar la zona logística de la tuneladora en un espai de 5.300 metres quadrats del parc, un 12% del total de la superfície. Això, de retruc, salvaria una seixantena d’arbres: dels 178 inicialment previstos per talar i deixar espai a la tuneladora, ara només se’n talarien 118.

Des de l’associació de veïns de l’Esquerra de l’Eixample, una de les entitats que forma part de la plataforma Salvem el Parc de Joan Miró, valoren l’esforç per reduir els arbres afectats, però es mostren “decebuts”. “Conceptualment, continuen volent posar la zona logística al parc”, afirma Xavier Riu, membre de l’entitat veïnal. “És un canvi quantitatiu, que no qualitatiu”, afegeix aquest líder veïnal, que recorda que les obres no només portaran pol·lució, sinó que també més soroll i menys verd. “Ens estranya que en el context actual de sequera i canvi climàtic vulguin carregar-se una arbreda”, explica Riu, que lamenta que hi ha “temes tabú”, com l’afectació al trànsit o a la Fira, que mai no es tenen en compte en projectes com aquest.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram