La unió del tramvia és un dels grans projectes de l’actual govern. Foto: Arxiu

“La millor opció”. Així defineixen els esperats estudis encarregats per l’Ajuntament, entre les 4 opcions contemplades, la unió del tramvia per la Diagonal –és l’aposta del govern–, que van ser presentats fa uns dies pel consistori.

Durant la presentació dels informes, la tinent d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, va assegurar que “els resultats dels estudis tècnics són clars: ens diuen que és necessari fer-ho, com s’ha de fer i on s’ha de fer”. Sanz va estar acompanyada d’Oriol Altisench, el coordinador dels estudis, que va remarcar que la unió per la Diagonal és l’opció que té uns millors resultats cost-benefici. La inversió necessària seria de 175 milions, ja que se n’hauria de fer una de 105 milions a 30 anys vista i una de 70 en tramvies i cotxeres. L’estudi apunta que l’impacte positiu del projecte superaria el seu cost, ja que permetria una reducció de 12.500 cotxes diaris a la Diagonal i guanyar 118.000 usuaris nous del tramvia. Per la seva banda, la regidora de mobilitat, Mercedes Vidal, va confirmar que el projecte implicaria la retirada de dos carrils de circulació a l’avinguda.

L’OPOSICIÓ NO HO VEU CLAR
La presentació de l’estudi no ha fet desaparèixer els dubtes de l’oposició. CiU considera que l’estudi no permet conèixer el cost final del projecte, mentre que ERC ha assegurat que no es pot prendre una decisió atenent només a qüestions relacionades amb la mobilitat. PSC, C’s i PP posen l’accent en el consens necessari per tirar endavant el projecte i recorden que el metro és prioritari, mentre que la CUP ha dit que vol conèixer si la gestió serà pública o privada.

El debat al voltant d’aquest projecte ha provocat el naixement de la plataforma ‘Salvem la Diagonal’, que s’oposa a la unió del tramvia i avisq que podria provocar “la destrucció” de la Diagonal.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram