Una de les pantalles instal·lades en un dels comerços. Foto: ACN

El futur del comerç de proximitat ja ha aterrat a la Dreta de l’Eixample. Amb l’objectiu de millorar l’experiència de compra i adaptar el comerç de proximitat a la revolució tecnològica, l’Ajuntament, el Cercle Tecnològic de Catalunya (CTECNO) i Cor Eixample han posat en marxa el BCN Retail Lab, un laboratori de comerç de nova generació.

Així doncs, en el marc d’aquesta iniciativa, que ha començat com una prova pilot a quatre comerços de Cor Eixample (Flors Navarro, Barrabés, Crearte Styling i Crois Croissant Gourmet), s’ha instal·lat un sistema d’intel·ligència artificial amb pantalles, càmeres i sensors per conèixer, entre d’altres, el perfil dels consumidors, els seus interessos, els productes més buscats o els espais de les botigues per on més transiten, entre d’altres.

“Amb aquest sistema d’intel·ligència artificial s’analitza el comprador i les seves preferències. Totes aquestes dades serviran perquè l’empresa pugui seguir de forma més eficaç”, assegura Xavier Llobet, president de Cor Eixample. Pel seu cantó, Guillermo García, el responsable de Crearte Styling, destaca que és una eina “eficient” que genera interès. “Posarem continguts interactius a les pantalles i també recomanacions perquè el client trobi el millor producte”, assegura l’estilista.

2.500 EN DOS ANYS
Ara per ara, l’objectiu és validar aquest model i ampliar-lo a 2.500 botigues de la ciutat en dos anys. “Volem que el comerç sigui competitiu davant les plataformes electròniques”, defensava Jaume Collboni, primer tinent d’alcalde, en la presentació de la prova.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram