El conseller d’Eduació, Josep Bargalló, impulsa la mesura. Foto: Maria Belmez / ACN

Tal com ha avançat l’ACN en una entrevista amb el conseller d’Educació, Josep Bargalló, els Departaments d’Educació i Salut treballen en un pla general de salut mental per aplicar als centres escolars. Aquest, segons ha explicat Bargalló, es va començar a treballar abans de la pandèmia, però va quedar aturat. Precisament, ha sigut la detecció de “més conductes disruptives”, relacionades amb la situació viscuda per la pandèmia, el que ha produït la seva reactivació. Per aquest motiu, el nou pla també abordarà la “incidència” que ha deixat la pandèmia als centres educatius.

Segons les conclusions preliminars d’un estudi elaborat pel Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, els estudiants de 4t d’ESO de centres d’alta complexitat van presentar més angoixa, estrès i ansietat quan van tornar als centres després del confinament. Segons explicava Bargalló, va ser precisament la tornada a la presencialitat el que va permetre detectar aquestes situacions. “Hauria estat pitjor si les escoles no haguessin obert”, ha assegurat durant l’entrevista.

En aquest sentit, el conseller ha reconegut que aquest problema segurament s’ha abordat d’una forma “insuficient”, tot i que part d’aquestes noves conductes s’han pogut tractar als centres. En aquest sentit, ha destacat que Educació i Salut s’han centrat més a aturar la incidència de la pandèmia.

Fins ara, Educació ha anat tractant els problemes que ha anat detectant, “alguns més greus que d’altres”, i posant servies especials en aquells centres que ho han necessitat. L’objectiu, però, és enllestir un pla general de salut mental que permeti a Salut tenir serveis específics que, en coordinació amb Educació, puguin anar a les escoles quan sigui necessari.