L’associació de comerciants RETAILcat –que engloba la Fundació Barcelona Comerç, Barcelona Oberta, Comertia i Cecot– va presentar ahir al matí al Parlament la seva valoració i esmenes a la nova llei de comerç que està tramitant la cambra catalana.

Entre les més destacades hi ha la demanda que la nova llei de comerç contempli quatre períodes de rebaixes –a l’hivern, a la primavera, a l’estiu i a la tardor– i que es garanteixi un consens en la data d’inici de cadascuna d’elles. “Les rebaixes són l’única promoció que garanteix els drets dels consumidors”, expliquen, i recomanen fer-les “amb totes les garanties al final de cada temporada”. D’aquesta manera, sostenen, s’evitarien les que anomenen “mid-season sales” –o rebaixes de mitjans de temporada–, les quals no garanteixen els drets dels consumidors, asseguren.

Per altra banda, RETAILcat considera que el projecte de llei és “poc resolutiu” a l’hora de modernitzar les formes d’organització i gestió del sector. De fet, reclama que la normativa aposti pels BIDs –Business Improvement Districts–, un model de col·laboració pública i privada per a la gestió de zones amb una alta concentració de negocis. Per a RETAILcat, aquesta “és l’única via per aconseguir eixos comercials urbans potents i competitius”.

Els BIDs permeten regular i gestionar des d’horaris comercials a promocions, mobilitat i accessibilitat, en funció de la realitat de cada zona.