Els descomptes oscil·len al voltant del 40%, tot i que alguns comerços en fan de més grans. Foto: Arxiu

Arribar als 850 milions d’euros de facturació. Aquest és l’objectiu principal que s’han marcat els botiguers catalans per a les rebaixes d’hivern que –per a la majoria del petit comerç– van arrencar el passat dia 7 de gener amb ofertes de sortida que oscil·len entre el 30 i el 40% i que, en alguns casos, poden arribar al 60 i 70%.

Segons la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), els descomptes afecten sobretot productes de moda, complements i paraments per a la llar, però també l’electrònica de consum i, fins i tot, els llibres.

Pel que fa a les previsions, els comerciants són optimistes. En aquest sentit, la CCC preveu que la facturació creixi a Catalunya un 3% respecte de l’any passat i que la despesa mitjana per persona sigui d’uns 100 euros.

“Els descomptes de les rebaixes suposen un ajut molt important per a les famílies”, assegura Fraile. I no li falta raó, ja que per a moltes d’elles la despesa nadalenca ha estat important, un fet que es demostra amb les estimacions de venda que va fer la confederació en acabar la campanya. Tot i no tenir encara dades tancades, Fraile creu que les vendes de Nadal van augmentar respecte de l’any passat “al voltant del 4%”, fent bones les previsions del passat mes de desembre. “Ha estat la millor campanya des del 2007”, va dir a principis de gener Fraile en referència al Nadal.

EN DEFENSA DE LA TRADICIÓ
Amb aquest bon precedent, els botiguers s’han llençat a les rebaixes amb ganes de superar-se un cop més i confirmar que la dinàmica negativa d’anys anteriors és cosa del passat.

Un passat, tanmateix, que marcava el 7 de gener com l’arrencada oficial dels descomptes, i no abans com fan ara algunes botigues. “És l’autèntic i tradicional inici de la campanya”, sentencia Fraile, que lamenta que fa tres anys que el Constitucional manté suspesa la llei catalana d’horaris que convertia el 7 de gener en l’inici dels descomptes.

La contractació, l’altra cara positiva de les rebaixes

Si una pota de la recuperació del comerç durant Nadal ha estat l’augment de vendes, l’altra ha estat l’ocupació que ha generat. Segons Fraile, durant la campanya nadalenca es van signar un 3% més de contractes respecte de l’any anterior. Es tracta d’unes places que van cobrir llocs de treball auxiliars i d’animació.

En el cas de les rebaixes, el secretari general de la CCC augura que augmentaran les contractacions i que moltes de les que es van fer durant el Nadal “es perllongaran durant els dos mesos de descomptes”. A més, Fraile remarca que Catalunya ha liderat el creixement en l’ocupació al sector del comerç en l’àmbit estatal.

Aquestes previsions optimistes de la CCC són tanmateix superades per un estudi de l’empresa de recursos humans Randstad, que calcula que en aquestes rebaixes d’hivern es crearan 10.400 llocs de treball al Principat, cosa que suposa un creixement del 16% en relació amb l’any passat. Aquest informe també destaca que Catalunya liderarà el rànquing de creació d’ocupació.

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram