El nou ‘marketplace’ suposarà un salt qualitatiu en la transformació digital del comerç. Foto: Arxiu

Les dues grans associacions de comerciants de la ciutat, Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, i l’Ajuntament han començat a posar les bases per a la creació d’un gran ‘marketplace’ (una plataforma digital de vendes) que aglutini una part molt important del comerç de la ciutat.

Aquesta nova plataforma permetrà a la clientela del comerç local fer compres per internet a les principals botigues dels eixos comercials, ja que estaran totes agrupades al mateix lloc. Des de la Fundació Barcelona Comerç expliquen que la pandèmia ha provocat que el comerç local hagi fet un “salt qualitatiu” en digitalització però remarquen que cal ser més ambiciosos. “Ara el que cal és agrupar la presència digital que molts comerços ja tenen”, afegeixen des de l’entitat.

De moment els tècnics ja han començat a treballar i la previsió és que el ‘marketplace’ estigui enllestit de cara al febrer o el març. Per aquest Nadal encara no estarà a punt.