L’Ajuntament va invertir l’any passat 467.000 euros per a projectes d’impuls al comerç de proximitat arreu de la ciutat. D’aquesta quantitat, només 17.500 euros van anar a parar a Nou Barris, fet que el situa com el districte amb menys inversió tot i ser una de les zones de la ciutat que té un teixit comercial més feble. La xifra contrasta amb els diners que va rebre Gràcia (92.282 euros) o Sant Andreu (91.707 euros), i també amb la mitjana per districte (46.700 euros).
Des de l’Ajuntament expliquen que els projectes d’inversió impulsats als diferents districtes “s’han centrat en la dinamització en zones afectades per obres de llarga durada, per centres comercials o aquelles zones on els últims anys hi ha hagut una disminució del comerç de proximitat”.

Els comerciants han valorat de manera diferent aquestes xifres. Des de l’Eix Nou Barris, tot i que esperen que aquest any la inversió sigui més gran, asseguren que el Districte ajuda els comerciants. De fet, expliquen que acaben de signar el Pla de Comerç del districte i que s’estan preparant projectes per impulsar les botigues de la zona. “Cal treballar de cara al futur”, diuen. Qui no ho veu igual són els botiguers de l’Associació de Comerciants de la Zona Nord. Qui va ser president de l’entitat fins a principis d’aquest any, José Antonio Márquez, considera que “no es fa suficient promoció” dels projectes que es fan a Nou Barris. Márquez no vol posar l’accent en el fet de si 17.500 euros són molts o pocs diners, sinó més aviat en la seva“efectivitat”. “Cal optimitzar els recursos al màxim”, afegeix.

En paral·lel, recentment s’ha conegut que el Districte ha aprovat mesures de foment del comerç en el marc del Pla de Desenvolupament Econòmic [veure pàgina 8].

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram