Embús entrada Barcelona

Un embús per entrar a la ciutat. Foto: Twitter (@Raul_Abad_M)

Barcelona Oberta va presentar el passat 5 d’abril un estudi sobre l’impacte que té el model de mobilitat de la ciutat en el comerç. L’associació va defensar que els canvis que s’estan implementant, com el de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) –tombat fa poc per un tribunal–, l’eliminació de carrils de circulació o l’urbanisme tàctic, podrien fer perdre al comerç de Barcelona entre 2.800 i 3.500 milions d’euros.

Per fer l’estudi es van entrevistar 3.000 residents de la ciutat i d’arreu de la província de Barcelona. El 71% de les persones que viuen fora de la ciutat van assegurar que cada cop és més difícil arribar-hi i, a més, van afegir que si el temps de desplaçament augmenta una mitjana de 20 minuts deixarien de venir.

Les preocupacions de l’associació de comerciants són fruit que, tal com diu el seu estudi, el 28% dels clients entrevistats no viuen a Barcelona. Això no és tot. Segons les seves conclusions, més de la meitat d’aquest 28% també hi van dues o tres vegades a la setmana a comprar, la qual cosa suposa gairebé 4.000 dels 13.800 milions de la facturació del comerç.

Una altra dada important és que de les 3.000 persones entrevistades, un 66% van reconèixer que des de fa uns anys que fan menys compres a la ciutat de les que feien abans. A banda de la dificultat d’accedir a Barcelona, els motius per evitar anar-hi són, segons el 72% dels enquestats, que hi ha embussos de camí i, per al 62%, el temps que es tarda a arribar. En aquest sentit, l’associació Barcelona Oberta també alerta que la xarxa de transport públic per arribar a la ciutat és, en aquests moments,“insuficient”.

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram