El CIS Cotxeres està format per diferents centres, com el CAP i les urgències. Arxiu

El passat 27 de desembre obria les seves portes el servei d’urgències del Centre Integral de Salut (CIS) Cotxeres. Després de la inau­guració de l’ambulatori el passat mes de setembre, només restava estrenar les instal·lacions del Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP) perquè el complex sanitari de Cotxeres Borbó estigués funcionant a ple rendiment. “Era important obrir el servei d’urgències en aquesta època de l’any, ja que és evident que a l’hivern augmenta el nombre de visites als ambulatoris i hospitals a causa de l’increment de virus i malalties que s’encomanen”, explica el gerent del CIS Cotxeres, el doctor Josep Serrat.

Els responsables sanitaris insisteixen en que en cas d’una urgència lleu durant el dia qualsevol ciutadà s’ha de dirigir, en primera instància, al seu ambulatori. El Centre d’Atenció Primària (CAP) és el centre de referència. El centre que s’acaba d’estrenar a Cotxeres és un CUAP, un equipament que pot donar respostes a urgències més greus, sense que calgui adreçar-se a l’hospital, que seria l’últim escalafó d’aquesta classificació d’urgències. “Formem part d’una xarxa de centres d’urgències, en la qual podem donar una resolució més elevada que un ambulatori, ja que tenim, per exemple, un servei de radiologia, pel que podem fer una radiografia al moment, cosa que no pot fer el CAP”, indica el doctor Serrat.

El servei de radiologia propi i la possibilitat de fer una analítica bàsica al moment són les novetats més clares del CUAP Cotxeres, que suposen un valor afegit respecte als Centres d’Atenció Primària, i l’acosten a l’atenció que pot dispensar un hospital. Per aquesta raó, en algunes ocasions, les ambulàncies del SEM porten el malalt directament al CUAP. Les urgències de Cotxeres reben entre 15 i 20 ambulàncies diàries.

El nombre de pacients que ha rebut el CUAP Cotxeres se situa en una mitjana de 50 al dia. Però el dia punta, que és el dilluns, el centre ha arribat a rebre entre 71 i 73 visites. “L’experiència d’aquestes dues setmanes des que hem obert el servei és positiva, amb una activitat constant i creixent. Sabem, però, que poc a poc anirem a més, el centre està capacitat i preparat per donar resposta a més demanda”, explica el seu gerent, Josep Serrat.

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram