Vista aèrea de les obres del Guinardó. gencat.cat

Actualment hi ha tres tuneladores que excaven el subsòl de la ciutat per tal d’enllestir el traçat per on circularà la Línia 9 de metro. Una es troba a l’alçada de la Zona Universitària, a l’entrada de Barcelona pel Llobregat, i avança cap al carrer Mandri (Sant Gervasi-Bonanova); l’altra perfora per les estacions que es disseminen a l’entorn de la Zona Franca en direcció nord, i la tercera enllesteix el tram que va des de la Sagrera cap al carrer Mandri. Aquesta última, que es trobava aturada a l’estació del Guinardó des de l’estiu, va reprendre la seva marxa la setmana passada. Durant aquest temps, els operaris han canviat les eines de tall de la màquina per tal d’adaptar-les a les noves condicions del terreny que ha de perforar, on el subsòl és bàsicament de pissarra. Després de la posada a punt de la tuneladora, aquesta torna a avançar en direcció Llobregat per completar els quatre quilòmetres que separen l’estació del Guinardó amb la que s’ubicarà al car­rer Mandri. Aquest tram s’espera que estigui enllestit i entri en funcionament a mitjans de l’any 2012.