Una sortida al carrer de comerciants del districte. Foto: Arxiu

L’Ajuntament va invertir l’any passat 467.000 euros per a projectes d’impuls al comerç de proximitat arreu de la ciutat. D’aquesta quantitat, només 33.000 van anar a parar a Horta-Guinardó, sent el tercer districte amb menys inversió, per darrere de Nou Barris –amb només 17.500 euros– i Sarrià-Sant Gervasi (24.685).

La xifra contrasta amb els diners que va rebre Gràcia (amb 92.282 euros) o Sant Andreu (91.707 euros), i també amb la mitjana per districte (que és de 46.700 euros).

Des de l’Ajuntament expliquen en un comunicat que els projectes d’inversió impulsats als diferents districtes “s’han centrat en la dinamització en zones afectades per obres de llarga durada, per centres comercials o aquelles zones on els últims anys hi ha hagut una disminució del comerç de proximitat”.

Des de la Federació Cor d’Horta i Mercat expliquen a aquesta publicació que el consistori s’implica a l’hora de donar suport al comerç de proximitat. A més, destaquen que tenen un conveni amb el Districte, amb el qual reben el seu suport per dur a terme activitats durant tot l’any. “Sempre ens ajuden”, asseguren des de l’associació de comerciants hortenca.

A banda d’aquesta inversió, des de l’Ajuntament destaquen la feina del programa Obert al futur, el qual va formar 542 persones de 513 botigues de tota la ciutat durant el 2016. Dels 513 establiments participants, un 86% ho han fet per primer cop (442 comerços).

El perfil mitjà de participant és dona, d’origen espanyol i amb estudis superiors.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram