La campanya també reivindica els productes ecològics. Foto: Mercats BCN

La Federació Cor d’Horta i Mercat ha posat en marxa una campanya amb el nom Consciència Verda, la qual busca fer entendre tant a comerciants com a clients de la importància de la sostenibilitat per defensar el medi ambient. En concret, posarà l’accent en les diferents actuacions que pot fer cadascú a nivell individual per millorar en aquest sentit.

La campanya consistirà en un cicle de xerrades, del 20 al 24 de març, sobre diferents qüestions relacionades amb el reciclatge, l’accessibilitat, els productes ecològics o el compromís amb la comunitat. Per exemple, el dia 24 es farà una sobre la cura de la pell dels nadons –a dos quarts de set de la tarda al carrer Dante, 14– o bé un taller per prevenir la lumbàlgia –el mateix dia i al mateix lloc, una hora abans–.

A més, el pròxim dia 27 de març les botigues de l’eix adherides a la campanya lluiran un adhesiu, amb la qual se certificarà que compleix amb uns bons criteris de sostenibilitat. Unes botigues que, per altra banda, també començaran a repartir entre els clients bosses de paper reutilitzables amb la imatge de la campanya.

El programa finalitzarà el pròxim 1 d’abril amb la primera Fira de Consciència Verda que celebra l’eix. Tindrà lloc darrere del Mercat d’Horta durant tot el dia i hi participaran prop d’una vintena de parades. Entre altres, Cor d’Horta sortejarà una panera amb productes de les botigues participants en la fira. 

El llistat de botigues sostenibles, un cop acabada la campanya, seguirà a la web de l’eix.