Una imatge de l’interior del Mercat d’Horta. Foto: Mercats BCN

Un total de 26 mercats municipals de tota la ciutat i d’altres parts de Catalunya van participar fa pocs dies a la primera Setmana Internacional dels Mercats, una iniciativa impulsada per l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) que té la intenció de destacar el paper dels mercats en les ciutats i pobles del país.

Diversos mercats de la ciutat van celebrar fins al passat 7 de juny prop de 70 activitats, entre les quals hi havia degustacions, actuacions musicals o mostres comercials. En aquest sentit, el regidor de Comerç, Mercats i Consum, Raimond Blasi, valora molt positivament els resultats de la Setmana Internacional dels Mercats, que segons informa el consistori ha rebut una “bona acollida tant per part dels comerciants com dels clients dels mercats”.

Per a la difusió de la iniciativa es va comptar amb el web estimaelteumercat.cat, impulsat per l’IMMB, en el qual es podien consultar totes les activitats dels mercats barcelonins. Per altra banda, les xarxes socials també van actuar d’eines de difusió mitjançant Facebook, Twitter, Instagram i Pinterest, a través dels hashtags #estimaelteumercat i #LYLM2014.

El model que s’ha seguit per al seu desenvolupament és de la campanya Love Your Local Market que porta a terme l’Associació nacional d’Autoritats de Mercats del Regne Unit (NABMA) per promoure la recuperació dels mercats i incentivar la creació de nous negocis dins dels mateixos.

 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram