Consell de Cent

Una part del nou eix verd del carrer de Consell de Cent. Foto: Ajuntament

A Sant Antoni ja fa temps que funciona així. Ara, ha arribat el torn a la resta d’eixos verds de l’Eixample, i entre ells, els que afecten la Dreta. I és que l’Ajuntament ja ha començat la campanya informativa de com s’hauran de fer les càrregues i descàrregues als nous eixos pacificats ara que han desaparegut els xamfrans. Així doncs, el que proposa el consistori és que les furgonetes, cotxes i camions que abasteixen els comerços del barri ho facin al mateix carrer pacificat, en fila i de 9:30 h del matí a 16 h de la tarda, en un màxim de 30 minuts per vehicle amb el sistema DUM (Distribució Urbana de Mercaderies).

Una proposta ben vista

La proposta de funcionament de la càrrega i descàrrega que ha fet l’Ajuntament ha agradat a veïns i comerciants, tot i que es plantegen matisos.

D’una banda, el president de l’Associació de Veïns de la Dreta de l’Eixample, Jaume Artigas, explica que, tot i que els sembla bé la proposta de l’Ajuntament, “hi ha trams de carrer on hi ha acumulacions de cotxes al matí i a la tarda”. Artigas, però, matisa que “acostuma a passar al matí” i que es tracta d’unes conductes que “s’han d’anar corregint”. El president de l’entitat acaba remarcant que “el plantejament del consistori és bo si es respecten les normes”.

Per la seva banda, el president de l’associació de comerciants Coreixample, Xavier Llobet, planteja altres qüestions. D’entrada, Llobet afirma que “és una proposta de l’Ajuntament sortint i no se sap què farà l’entrant”. Tot i això, el representant de l’entitat comercial coincideix amb el de la veïnal en què els sembla bé la proposta del consistori: “És una bona manera d’endreçar el carrer i els proveïdors que van venint durant el dia”, diu Llobet. Amb tot, el president de Coreixample demana a l’Ajuntament que “eduqui el ciutadà”. “És un mètode de convivència perquè el carrer és de tots, així que hem d’entendre que hem de conviure-hi tots”, afegeix. En aquest sentit, acaba dient que “no té sentit sancionar si abans no s’ha educat”.

Finalment, el president de Catalunya Camina, Emeka Okpala, també considera que la proposta de l’Ajuntament per endreçar els eixos verds “és bona”. Okpala explica que la ciutat “està girant cada cop cap a un model on el vianant és el protagonista” i que aquestes mesures “són la manera d’adaptar-s’hi”. Però un matís que el president de l’entitat afegeix és que “l’evolució del transport de mercaderies ha de passar per l’ús de vehicles més petits i elèctrics”. També opina que “s’acabarà el model de porta a porta del servei de paquets a domicili per un de hubs”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram