Llobet Òptics

Llobet Òptics és un dels negocis que formen part del projecte. Foto cedida

Els veïns Maria Molsosa i Gustavo Germain, propietaris de l’estudi A la calle, creuen que la Dreta de l’Eixample està perdent personalitat. Recorden que l’envaeixen missatges comercials convencionals i de grans marques que poc tenen a veure amb l’essència del barri i, per a ells, és el petit comerç i les històries que hi ha al darrere allò que poden ajudar a recuperar aquesta identitat. És per aquesta raó que consideren que han de fer amb tot el cor ‘Persianes amb Història’, el projecte que han impulsat amb la col·laboració de l’eix comercial Cor Eixample, qui ha aconseguit el finançament necessari.

No fa falta materialitzar idees molt complexes per emocionar. Si aquestes surten d’experiències personals importants, són més que suficients. Aquest projecte n’és un exemple. Tal com explica Molosa, consisteix a transmetre la història, valors o orígens de comerços de Cor Eixample plasmant a les seves persianes il·lustracions i missatges que els defineixen. “Nosaltres no venem el producte, expliquem històries”, recalca. Per part seva, el president de Cor Eixample, Xavier Llobet, insisteix en el gran poder transformador de la iniciativa. “És una manera de convertir una persiana en una expressió del que un sap fer, del que és i de la seva personalitat”, assenyala.

Òptiques Llobet

Els integrants d’A la calle, recorda Molsosa, van començar a pintar les primeres persianes fa un mes. Ja n’hi ha, apunta, cinc d’acabades i unes altres deu en procés. Una d’elles és la del comerç del president de Cor Eixample, Òptiques Llobet. Tal com detalla Llobet, en el seu cas es recorda que fa 75 anys que el negoci és al barri i que ell i la resta de l’equip són autèntics artesans d’ulleres. “Apareixem la Concep Pujol, la meva germana Montse i jo a dins d’unes lents d’unes ulleres recordant el procés que implica muntar-les. I també hi acabarà sortit la Lourdes, l’altra germana”, explica Llobet. Afegeix que a la persiana també hi ha plasmat el gran valor que tenen els seus clients. “No són números, són persones amb històries. Cada venda és una experiència, una convivència amb ells”, subratlla.

Numismàtica Peiró

Numismàtica Peiró és un dels negocis que formen part del projecte. Foto cedida

El detonant del projecte

Qualsevol que llegeixi aquest article coneix de sobres l’espurna que, tal com indica Molsosa, va fer néixer la iniciativa: l’esclat de la pandèmia. Segons afegeix, “des del confinament l’espai públic és, massa vegades, un punt de pas i volem que torni a ser un punt de trobada. Volem reconquistar-lo fent-lo més humà i personal”. Perquè, al final, els carrers també han definit sempre tot el veïnat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram