La tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, va presentar a principis de mes les actuacions d’implantació de les superilles a la ciutat. Sanz va explicar que la intenció del consistori és començar a implementar-les a partir de l’any que ve. De moment el govern té previst destinar-hi 10 milions d’euros.

Durant la roda de premsa, Sanz va explicar que al llarg d’aquest mandat es duran a terme un conjunt d’actuacions per reduir el trànsit de vehicles privats, però va especificar que el projecte ha de tenir continuïtat en el mandat següent. En el cas de l’Eixample, el nou govern, que vol fer una actuació en tot el districte, té previst escollir quines seran les àrees delimitades per les superilles a través d’un procés participatiu. Això provoca que ara no es pugui parlar de cap data concreta per a l’inici d’aquests projectes. De moment només hi ha previst un pla pilot al districte de Sant Martí, que preveu que l’espai dedicat als vianants passi del 46,1% fins al 65,8%, el d’hectàrees de zones verdes es dobli i reduir la contaminació acústica i de l’aire.

Des de l’oposició, CiU i ERC van descriure les intencions de l’Ajuntament de “poc ambicioses”. Els convergents hi veuen “poca ambició pressupostària” i els republicans van acusar el govern de nou creure’s el projecte.

QUÈ SÓN LES SUPERILLES?
Una superilla és una unitat urbana més gran que una illa de cases però més petita que un barri, amb carrers sense cotxes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram