albert batlle jordi valls

Albert Batlle i Jordi Valls han explicat els detalls de les obres en una sessió oberta al veïnat. Foto: Maria Aladern/ACN

Les obres de la ronda de Sant Antoni de Barcelona començaran el 8 de gener i duraran 16 mesos, segons han explicat el regidor de l’Eixample, Jordi Valls, i el regidor de Ciutat Vella, Albert Batlle, aquest dilluns en una sessió informativa oberta al veïnat.

La remodelació s’executarà d’acord amb el projecte aprovat i comptarà amb una inversió d’uns 11,6 milions d’euros. “És el projecte inicial tal com estava, no hi ha cap modificació”, ha dit Valls, que ha subratllat que un cop s’hagi executat es treballarà en l’ordenació de l’espai. La gestió posterior tindrà en compte els usos que en faci la ciutadania i les noves dinàmiques de funcionament de la ronda.

Tira endavant el mateix projecte

“El projecte és tal com es va plantejar en el seu moment, entre Villarroel i Florida Blanca és plataforma única i la resta, fins al carrer Urgell, hi ha la possibilitat que pugui passar un carril bus”, ha explicat Valls, que ha afegit que la voluntat del consistori és acabar amb aquesta provisionalitat com més aviat millor.

El regidor ha apuntat que hi haurà elements, que no formen part de l’estructura substancial, que es modificaran en un futur. “Hem de veure finalment quin tipus d’ordre posem a les bicicletes i patinets, on ubiquem definitivament els contenidors i quins són els horaris de càrrega i descàrrega”, ha afegit.

“El cert és que hi ha gent que està molt contenta de poder anar en bicicleta per Consell de Cent perquè els hi és més ràpid, però la veritat és que hi ha altres persones que creuen que hi hauria d’haver un ordre”, ha comentat a tall d’exemple.

En la mateixa línia, Batlle ha assenyalat que el més important és començar les obres i deixar enrere la situació de “paralització” actual. En aquest sentit, el regidor ha demanat a la ciutadania “un marge de confiança per executar-les”.

Les obres, en dues fases i canvis en la circulació

Durant l’any vinent es durà a terme la primera fase de l’obra centrada en els dos trams de la mateixa ronda de Sant Antoni (Comte d’Urgell-Villarroel i Villarroel-Floridablanca) i les voreres del costat Eixample i del costat Raval. La segona fase d’obres abordarà el carrer de Tamarit i les places del Raval. Avui dia ja s’estan duent a terme treballs previs amb unes cales en tot l’espai per identificar els serveis existents al subsol abans d’iniciar les obres.

Una part de la futura ronda de Sant Antoni es configurarà com un espai pacificat on la circulació de cotxes desapareixerà per donar pas a una plataforma única, que anirà de Villarroel a Floridablanca, i que esdevindrà una nova plaça. Només s’admetrà el pas necessari de vehicles de serveis i emergència pels laterals. Aquest nou àmbit es diferenciarà de la resta de l’espai i combinarà parterres, verd i zones de joc i s’unirà amb la plaça del Pes de la Palla, que també es reformarà per incloure-hi una àrea de joc infantil.

Pel que fa al transport públic, hi haurà un carril bus de baixada des de Villarroel fins a Comte d’Urgell eliminant el pas del bus en direcció contrària que hi ha actualment. En paral·lel, es disposarà d’una vorera de 17 metres d’amplada al costat Raval, on hi haurà unes pèrgoles de fusta que generaran una zona d’estada i ombra. Pel que fa a la bicicleta, s’hi podrà anar per tot l’àmbit mantenint la prioritat de pas del vianant.

Al tram de pas de l’autobús s’incorporarà una zona de càrrega i descàrrega. Per donar resposta a una petició dels comerciants del districte, les places se situaran a la banda de Ciutat Vella. Aquest és l’únic aspecte que s’ha ajustat amb relació a la proposta. El projecte també inclou la pacificació de Tamarit per connectar així la nova ronda amb la superilla de Sant Antoni així com la renovació de la plaça del Dubte.

Les accions en aquest tram de la ronda de Sant Antoni facilitaran el creixement dels arbres existents i se n’afegiran 46 de nous, de tal manera que s’arribarà als 150. La reurbanització permetrà incrementar l’espai públic destinat als vianants i les zones verdes i es passarà de 15.262 metres quadrats entre la ronda i el carrer de Tamarit als 16.300 metres quadrats, un guany de més de 1.000 metres quadrats.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram