Carril bici Arc Triomf

Ciclistes i vianants es veuen obligats a compartir l’espai. Foto Línia Eixample

A l’extrem del carril bici del passeig Sant Joan que queda just abans de l’Arc de Triomf, hi ha un espai que han de compartir vianants i ciclistes per anar o tornar de l’Arc de Triomf. També si es volen moure en direcció l’avinguda Vilanova o ronda Sant Pere. No hi ha altra manera de fer-ho. I això fa que sigui habitual veure persones esquivant-ne altres com si estiguessin participant en una prova d’obstacles improvisada.

Des de l’Associació de Veïns del Fort Pienc cataloguen aquest punt de “problemàtic”, el qual, diuen, havien detectat abans de la pandèmia. “A banda de les diferents vies de circulació, aquí conflueixen línies d’autobús, metro i autobusos, que molta gent fa servir per entrar a la ciutat, i a més, hi ha molts turistes”, alerta el vocal d’Urbanisme de l’entitat veïnal, Jordi Casanovas. Aquesta barreja fa que, per a Casanovas, sigui impossible que l’espai “es pugui sostenir correctament”.

Els problemes també els han detectat des d’Amics de la Bici. Tal com recalca un dels seus membres, Albert Garcia, un d’ells és que com no hi ha cap senyal que separi els camins de les bicicletes i dels vianants “tothom pensa que l’àrea és seva”. El que demostra, segons Garcia, la seva fesomia és que la xarxa de carrils bici es planifica “prioritzant” els cotxes. “En comptes de pacificar el tram a partir de la incorporació dels carrils bici, el converteixen en un problema per als altres col·lectius”, denuncia.

Per part seva, el portaveu de l’associació Bicicleta Club de Catalunya (BACC), Carles Benito, recorda que quan una infraestructura no té prou garanties de seguretat és “un fracàs”, i aquest cas, n’és un exemple. Per canviar la situació, subratlla, s’hauria de separar l’espai dels vianants i de les bicicletes traçant més carrils per allà on van les bicicletes “Elles no aniran mai per on hi ha conflicte”, insisteix Benito.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram