“Obrint més hores no vens més”

La presidenta de l’Eix Encants Nous fa balanç de les rebaixes
i qüestiona si una ampliació dels horaris comercials
d’obertura pot suposar un augment directe de les vendes

Roser Pujol / presidenta d’Encants Nous Eix Comercial

Com van les rebaixes? Esteu incrementant les vendes respecte al 2013?

De moment està molt tranquil tot. Els comerços petits no solem fer rebaixes tan agressives com les grans superfícies. En aquest sentit, aprofitant que parlem del tema, segons com jo les entenc, les rebaixes representen el final d’una temporada on es treuen els estocs que han quedat de la mateixa. El que no és lògic, per començar, són les dates en què es fan les rebaixes. Es fan en plena temporada d’allò que s’ha de vendre. El juliol es fan les rebaixes de les tovalloles de platja? O dels banyadors? I a l’hivern de la roba d’abrigar? Per a mi no és lògic. A més, de rebaixes n’hi ha durant tot l’any, camuflades. Què canvia, que posen un cartellet?

Us agradaria que les rebaixes comencessin una mica més tard i acabessin abans?

Haurien de celebrar-se realment quan acabés una temporada. Posar les rebaixes d’estiu al setembre, per exemple, per treure l’estoc estiuenc, i no rebaixar-ho durant la temporada de calor. Si no, estàs traient valor a un producte i a la teva feina.

Va ser positiva la campanya comercial de Nadal? En general els comerciants pensen que van ser millors que les de l’any passat…

Depèn de la botiga, del sector. Hi ha de tot. Nosaltres estem més limitats pel que fa al nombre de treballadors. L’empresari que té dependentes i es pot permetre fer torns, li és igual obrir una que 24 hores al dia. Però el petit comerciant què pot fer? Dur el matalàs aquí a la botiga? A més, les campanyes que duen a terme les grans superfícies són molt potents, arriben a tothom per diversos mitjans.

Esteu d’acord amb l’ampliació dels festius d’obertura?

És una cosa recorrent en males èpoques. Normalment el petit comerç no reivindica una ampliació dels horaris. Qui ho fa solen ser grans centres comercials o zones que pel seu pes turístic així ho demanen. És possible que, en el cas dels creueristes, es pugui obrir alguna zona puntual. Els turistes van a llocs que estan concertats amb els turoperadors. El petit comerç, de moment, poc se’n beneficia d’aquest turisme. M’agradaria que em diguessin si obrint més hores, es vendria més. Quan algú s’omple la boca amb el comerç local, que digui si de veritat està defensant el comerç de proximitat, quan estan permetent que s’ampliï la Maquinista o els outlets. Que algú m’expliqui com pot ser possible que hi hagi tant excedent d’articles.

Quines iniciatives posareu en marxa aquest 2014?

Estem posant molt d’èmfasi en acabar d’assentar el nostre eix i donar un nou aire a les galeries. A més, enguany volem establir les diferències entre els Encants Vells i els Encants Nous. Som totalment diferents, tot i que els fundadors provenen dels Encants Vells. Però nosaltres som Encants Nous. Hem de transmetre a la gent que nosaltres estem aquí i ells estan allà, i ja fa 83 anys que som aquí.

Teniu bones expectatives els comerciants d’Encants Nous de cara a aquest nou any que ara tot just acaba de començar?

Depèn de les informacions que es donin, que poden motivar que la gent tingui més confiança. A banda, també tenim molta feina de conscienciació de la població sobre la importància del petit comerç de proximitat. Si la gent compra al comerç petit, és ocupació que donen a la gent del barri, i també el revitalitzen.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram