Els veïns i comerciants de la zona de la Sagrada Família han vist amb bons ulls que els autocars que porten turistes ja no aparquin al voltant del temple.

Amb aquesta prohibició, el consistori ha acabat amb una antiga demanda veïnal. “Feia anys que ho demanàvem i per fi ho hem aconseguit”, afirma a Línia Eixample Conchita Fusté, una veïna que fa més de 50 anys que viu a escassos metres del temple. “Tot i que encara hi ha llargues cues davant de l’entrada, ara almenys podem passejar tranquil·lament pel carrer i gaudir del nostre barri”, diu.

Els treballadors que tenen els seus negocis a la zona també recolzen aquest sentiment. Ramon Sáez, amo d’una agència d’assegurances situada a l’encreuament dels carrers Marina i Rosselló, assegura que “moltes vegades els autocars aparcaven al nostre xamfrà i el soroll i els problemes de trànsit davant la porta del nostre negoci eren constants”.

Els que viuen i treballen a la zona troben que els 500 metres que separen la Sagrada Família de l’aparcament autoritzat a l’Avinguda Diagonal, “no són cap barbaritat”. “Són només dues travessies, a més, els turistes que vénen saben que per visitar els monuments de la ciutat hauran de caminar”, afirma Griselda Martín, que va néixer i viu al barri. “És qüestió d’agafar moxilla i bambes i a la nit…un bon bany de peus”, sentencia Martín.

MILLORES A LA VIA PÚBLICA

Per compatibilitzar millor la visita dels turistes a la basílica amb el dia al dia dels ciutadans, l’Ajuntament també ha implantat noves millores a la via pública. “Entre els carrers Lepant i Padilla han fet voreres més amples”, afirma la Conchita, i s’ha fet la mateixa intervenció als carrers Marina i Sardenya en l’illa del temple. En aquesta línia, el consistori també ha ampliat els passos de vianants per tal de permetre que més ciutadans creuïn alhora.

NO PLOU A GUST DE TOTHOM

Aquest nou pla de mobilitat de l’Ajuntament, que afecta a 600 vehicles, sembla haver traslladat el problema a altres zones de la ciutat.

Els autocars ja no poden parar davant del temple sinó que han de fer-ho a 500 metres, als punts establerts a la plaça de la Hispanitat i a la plaça Pablo Neruda amb l’avinguda Diagonal, durant un termini màxim de 10 minuts.

Això, en lloc d’acabar amb el conflicte ha creat una nova versió del problema a l’entorn de la Diagonal. El continu anar i venir d’autocars que abans circulaven entre els carrers Lepant, València, Rosselló i Sicília ara ho continuen fent, però a l’entorn de l’Avinguda.

TRÀNSIT AL CARRER MARINA

Els 500 metres de distància que separen els autocars de l’entrada principal de l’edifici de Gaudí han provocat un flux de persones al carrer Marina molt superior a l’habitual.

Els turistes que pugen i baixen pel carrer han d’anar sortejant les taules i cadires de les terrasses, les obres o els souvenirs que treuen el cap de l’interior de les botigues. Un trajecte que no es fa gens amè ni pels veïns que segueixen amb les seves activitats quotidianes ni pels turistes i els guies que intenten arribar al seu destí.

ELS AFECTATS

La nova normativa està afectant sobretot als professionals del turisme que lamenten que el consistori “no ha escoltat cap de les nostres peticions” i denuncien la “discriminació” que han patit davant la resta de vehicles, sobre tot autobusos com el Bus Turístic que sí pot accedir a la zona.

D’altra banda, els professionals alerten que la nova ruta a peu generarà problemes amb els carteristes quan la presència policial actual desapareixi i doni pas a la normalitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram