En el plenari extraordinari celebrat el passat 10 d’abril es va fer un repàs sobre la situació socioeconòmica del districte i les perspectives de futur per al 2014, posant èmfasi en què la prioritat del govern municipal serà donar una resposta adequada a les necessitats de les persones i les seves famílies en el context de crisi econòmica actual, per tal d’evitar el risc de fractura social.

Els altres dos eixos vertebradors de l’acció de govern són la cooperació amb el teixit associatiu i la reactivació econòmica, amb l’ambició de construir un districte amb identitat pròpia i posar en valor la producció cultural.

El pressupost de 2014 reflecteix aquest compromís amb un increment de les partides destinades a les famílies, les entitats i la promoció econòmica. Gairebé una tercera part dels 38.588.090 milions d’euros destinats a despesa corrent de 2014 –el 2,2% més que el 2013– es destinarà a polítiques adreçades a les persones (11,91 milions d’euros), el 51,60% a hàbitat urbà (19,9 milions d’euros), l’1,98% a entitats, associacions i agents esportius, socials i culturals (764.807 euros, un 4,53% més) i una nova partida de 90.000 euros per ajudar a generar oportunitats econòmiques.

En aquest sentit, es va destacar el nou model gestor de determinats equipaments públics, com el local dels Tres Tombs, cedit a entitats del barri de Sant Antoni; la Casa Groga de Fort Pienc, on s’ubiquen el Club de Bàsquet Roser, Gaylespol i el casal Xiroc; l’Espai 210 de la Sagrada Família i l’Illa Bayer, que acull oficines de l’AAVV de l’Esquerra, el Club de la Bona Taula, Ballets de Catalunya i l’Eix Nou Eixample.

Des del Districte es treballa per impulsar una economia que generi oportunitats per a tothom. L’Eixample és el primer districte de la ciutat que ha creat una Oficina de Promoció Econòmica, per fomentar l’ocupació, la promoció del comerç de proximitat, la reorientació del turisme i l’emprenedoria. Enguany s’està duent a terme la prova pilot de l’Oficina d’Atenció a l’Empresa, un canal directe per fer tots els tràmits necessaris amb l’Administració. També està prevista la integració d’una antena BCN Activa per informar les empreses, els professionals i els emprenedors sobre finançament, tramitació de societats, nous mercats, etc. Actualment s’està ultimant el Pla Estratègic de Comerç i el Pla territorial de Turisme, que obre camí a la descentralització i creació de nous eixos turístics.

En l’àmbit de comerç, el Districte ha ajudat a la creació de noves associacions i el projecte col·lectiu Xarxaeixample per impulsar-lo als barris, ha incentivat plans d’incorporació del comerç nouvingut, com el projecte Xeix de la comunitat xinesa de Fort Pienc, i ha col·laborat en una vintena de fires comercials al carrer i fires temàtiques com les passarel·les de moda, el Shopping Night del passeig de Gràcia, la Fira del Còmic i el llibre infantil al passeig de Sant Joan, la Fira de les Arts Escèniques de Fort Pienc o el Dia de la Música al passeig de Sant Joan.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram