L’Estació del Nord, punt central d’arribada i sortida d’autocars. Foto: Ajuntament

L’Estació del Nord es va reformar ara fa poc més d’un any per convertir-se en el punt principal d’arribades i sortides d’autobusos interurbans a la ciutat. L’Ajuntament vol continuar reforçant l’aposta per aquest “hub”, i ara ha rebut el pressupost necessari per fer-ho. Concretament, destinarà 4,8 milions d’euros dels fons europeus Next Generation a l’estació d’autocars.

Aquesta partida servirà, en general, per “potenciar el rol de l’Estació Barcelona Nord com a node d’autocars turístics”, tal com ha informat l’Ajuntament. Més detalladament, la injecció econòmica permetrà recuperar l’antic vestíbul i l’entrada modernista de l’estació, així com aplegar en una sola planta tota l’oferta comercial, de restauració i d’informació. També es millorarà l’eficiència energètica de l’edifici.

Preocupació veïnal

Els veïns del Fort Pienc veuen amb preocupació com l’Ajuntament vol incrementar la promoció de l’Estació del Nord. “Ara ja està saturada, l’espai no dona per a més”, alerta el president de l’Associació de Veïns del barri, Joaquim Mallén, que tem que hi arribin encara més vehicles. Actualment, diu, hi ha una cinquantena de línies que fan parada a l’Estació del Nord, després que s’hi derivessin els busos que paraven en altres punts de la ciutat, com la ronda Universitat.

Preicsament, en el cas de la ronda Universitat, l’expulsió dels busos va donar resposta a una llarga reivindicació veïnal. En aquest sentit, Mallén recorda que a l’entorn de l’Estació del Nord també hi ha veïns i, de fet, una escola de primària i una escola bressol. Lamenta que tant els dos centres com el veïnat hagin de conviure “amb uns grans nivells de contaminació i soroll”. “Sembla que aquí s’hi val tot”, sentencia.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram