estació de Bicing

Una estació de Bicing al barri el primer dia de vaga. Foto: Línia

L’actualitat que envolta el Bicing aquests dies inclou bones i males notícies. D’una banda, el passat dia 11, l’Ajuntament va anunciar que el servei creixerà pròximament, incorporant mil noves bicicletes elèctriques i 74 estacions més, la majoria de les quals als districtes de l’Eixample i Sant Martí. De l’altra, ahir dimarts va començar una vaga indefinida de la plantilla després de no haver arribat a un acord amb l’empresa que gestiona el servei, Pedalem Barcelona, malgrat haver celebrat una reunió de sis hores.

Però anem a pams. Pel que fa a l’ampliació i millora del servei, es tracta d’una resposta a l’increment d’usuaris del Bicing. Segons el consistori, actualment, en un dia feiner, més de 60.000 persones es desplacen amb el Bicing, un terç més que el 2019. D’aquests desplaçaments, el 70% es fan amb bicicleta elèctrica. És per això que, al llarg del segon trimestre de l’any vinent, es començarà a incrementar el nombre de vehicles d’aquesta mena, amb l’objectiu d’arribar a les 8.000 bicis elèctriques en total a finals de 2024.

Quant a la ubicació de les noves estacions de Bicing, s’han tingut en compte les zones de més demanda. Aquestes són l’Eixample i Sant Martí, que sumaran 42 estacions noves de les 74 totals que s’afegiran a la xarxa.

Un anunci aigualit

L’anunci de creixement del Bicing ha quedat a l’ombra de la vaga indefinida que va començar ahir i que afecta notablement els usuaris perquè no hi ha serveis mínims, en no considerar-se un servei essencial. La plantilla, d’unes 150 persones, demana millores salarials i un reforç de personal.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram