Pere Aragonès

Catalunya és la seva gent. La seva veu. La seva mirada. Les il·lusions i els projectes de vida de tots i cadascun de nosaltres, que hem decidit fer d’aquesta petita part del món casa nostra. Veus plurals que busquen oportunitats, mogudes per la recerca de més benestar i més prosperitat. Mirades diverses que conflueixen en un horitzó compartit i que a partir de valors comuns donen forma a la nació i impulsen el país cap al futur. És així com estem veient créixer la Catalunya dels vuit milions. Una Catalunya centrada en el progrés de la ciutadania, que pensa en gran i que aconseguirà ser tot el que la ciutadania es proposi.

En la tasca quotidiana de donar forma a la nació, cohesionar la societat i projectar el país cap al futur, els mitjans de comunicació hi fan un paper del tot essencial al costat de l’escola, del sistema de salut, dels serveis socials i de la cultura i la llengua catalanes. Catalunya és la suma de molts esforços compartits: el compromís de les institucions, la participació de la ciutadania, l’empenta de les empreses, la implicació altruista d’associacions i entitats, i, evidentment, els imaginaris col·lectius i la informació veraç que aporta un ecosistema comunicatiu modern i sense el qual no s’explica com ha avançat el país en l’àmbit social i nacional al llarg dels últims 40 anys.

“Els diferents portals i capçaleres del Grup Comunicació 21 són imprescindibles per entendre els canvis i transformacions que ha experimentat el país en els últims 25 anys”

En aquest marc de construcció quotidiana de la nació, prenen sentit i importància projectes com ara Grup Comunicació 21, el qual contribueix a enfortir un sistema comunicatiu plural i divers i una societat més democràtica i lliure. El projecte explica el país des de la proximitat, centrant-se en la ciutadania. Se situa en tot moment al costat de la gent i, sense cap mena de dubte, contribueix a cohesionar la societat, a establir vincles comunitaris i a crear xarxa. Perquè un país format per mirades i veus diverses necessita un sistema de mitjans de comunicació que actuï d’altaveu, que tingui la capacitat d’empoderar la ciutadania i que contribueixi a estrènyer els marges i ampliar el centre de la societat per incloure-hi tothom.

Els diferents portals i capçaleres del Grup Comunicació 21 són imprescindibles per entendre els canvis i transformacions que ha experimentat el país en els últims 25 anys, sigui des dels projectes sectorials d’àmbit cultural i comunicatiu o des de les capçaleres territorials Línia, centrades especialment en l’àrea metropolitana de Barcelona, o amb la visió de Catalunya al món. Canvis que constaten l’ambició i l’inconformisme del país i que avui es tradueixen en la incorporació de més mestres, més mossos i més personal sanitari que mai; en la gratuïtat de l’educació de zero a tres anys i la reducció de ràtios a les aules del país; en la regulació del preu del lloguer i la incorporació de 10.000 pisos de lloguer social; en la integració de l’atenció social i sanitària; en la gratuïtat dels productes per a la regla i permisos de dolor menstrual i dol gestacional; en l’energia renovable i l’energètica pública; en el foment de l’ocupació i la reindustrialització de l’economia, i en l’impuls de la llengua i la cultura catalanes arreu, també en tot l’univers digital i entre les generacions més joves. Uns canvis que comencen a ser una realitat i que exemplifiquen la Catalunya que estem construint.

Catalunya és un país que pensa en gran. Orgullós de la seva gent, del seu esforç i talent, i de la seva emprenedoria i capacitat de superació. Amb totes les ganes d’avançar, sempre endavant, que ens acosten a un futur més just, més pròsper, més verd, més feminista i plenament i irrenunciablement lliure.

Pere Aragonès, president de la Generalitat de Catalunya

Article publicat al número d’hivern 2024 de la revista Comunicació 21.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram