El projecte de la unió del tramvia continua sent un dels debats que estan més vius al carrer i a les institucions. Tot i això, la connexió haurà d’esperar, com a mínim, fins al pròxim mandat, ja que el passat dia 11d’abril, en un Ple extraordinari, es va descartar la possibilitat d’allargar la línia des de les Glòries fins a la plaça de Mossèn Jacint Verdaguer de l’Eixample (una opció que ja era menys ambiciosa que la del projecte inicial i amb la qual l’Ajuntament volia fer un pas endavant).

Aquesta possibilitat, que ja està descartada, havia mobilitzat veïns de la ciutat i dels municipis de l’àrea metropolitana, sota la coordinació de la plataforma Unim els Tramvies, que és qui ha portat la veu cantant en aquesta reivindicació. Ara, aquesta entitat ha lamentat el fracàs del projecte i considera aquesta decisió un “bloqueig polític i partidista”.

Unim els Tramvies ja va redactar un text, complementari al seu manifest fundacional, que va llegir abans de la sessió en la qual s’havia de votar el projecte (a finals de març). En aquest document, la plataforma reclama, un cop més, “responsabilitat i diàleg per mantenir viu un projecte de gran cohesió social i de gran transcendència per Barcelona i l’àrea metropolitana”. Unim els Tramvies també demana que “les necessitats de connectivitat metropolitana siguin respectades i no enfrontades amb altres projectes de transport públic ni amb les necessitats d’altres barris, on també cal donar alternatives eficients al vehicle privat”.

L’entitat incideix en el consens que genera la unió dels tramvies, apuntant que la iniciativa “integra una àmplia representació de la societat, aplegant centenars d’entitats veïnals” i també explica que té la complicitat de les quatre universitats públiques de la ciutat, que s’han ofert com a mediadores per defensar i aprovar el projecte. Unim els Tramvies també diu que des de la seva creació, ha allargat la mà a tots els grups polítics. En aquest sentit, la plataforma interpel·la de nou totes les forces del Ple assegurant que “l’àrea metropolitana no pot esperar més”, ja que s’estan “incomplint les normes europees de qualitat de l’aire i les recomanacions de l’OMS”, i considera que l’execució del projecte és transcendental perquè “afecta una gran part de la població metropolitana i la seva connexió amb la segona gran artèria de la ciutat, la Diagonal, que pateix un servei de bus saturat”.

La plataforma considera que la mobilitat sostenible “no pot ser una qüestió partidista, sinó una aposta per la modernitat” i acaba aquest text assegurant que si el projecte d’unió no tira endavant, es deixarà escapar “una de les oportunitats per fer una ciutat més verda, saludable, segura, equitativa i eficient.”

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram