Via Laietana

Les obres de la Via Laietana. Foto: Jordi Bataller/ACN

Les obres de transformació de la Via Laietana van entrar en la seva segona i última fase el passat 2 de setembre, mentre encara s’enllestia la primera. La segona part dels treballs se centra en el tram inferior del carrer, que va des de la plaça d’Antoni Maura i les places d’Idrissa Diallo i Correus. Així, la circulació ha quedat tallada en sentit muntanya des de la plaça d’Idrissa Diallo. Aquest tall durarà gairebé dos anys, fins al juny de 2025.

En paral·lel, el dia 4 va ser el primer dia feiner en què el tram reformat de la Via Laietana estava obert a la circulació. Es tracta del tram que va d’Urquinaona a Antoni Maura, que ara ha passat a tenir dos carrils de baixada, però que durant la segona fase de les obres només en té un. Tota aquesta situació ha generat embussos i problemes de circulació a la Via Laietana.

De fet, des de Trias per Barcelona creuen que el problema va més enllà del trànsit. El regidor-portaveu del partit, Jordi Martí Galbis, va denunciar el dia 12 que les obres dificultaven el pas de les ambulàncies, de manera que provocaven “una situació de risc vital”.

Un precedent judicial?

Mentre la reforma avança, la Via Laietana està en el punt de mira. Barcelona Oberta ha alertat que la sentència que ordena revocar l’eix verd de Consell de Cent podria establir un precedent judicial que s’aplicaria a la Via Laietana i a altres transformacions urbanístiques.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram