Botellots

Durant les últimes festes de la Mercè els botellots van reunir més de 50.000 persones a Barcelona. Foto: Jordi Pujolar/ACN

En la seva primera actuació al càrrec, David Bondia no ha deixat ningú indiferent. Aquest dimecres, el nou síndic de Barcelona –va assumir el càrrec a la tardor– ha presentat el seu primer informe com a defensor de la ciutadania. El tema, un que sovint genera polèmiques: la problemàtica dels botellots.

Encara que aquesta qüestió ha deixat d’estar a la primera plana de l’actualitat per la reobertura de l’oci nocturn, cal recordar que durant les últimes festes de la Mercè els botellots van arribar a reunir més de 50.000 persones en dues nits i van acabar amb una vintena de detinguts i una quarantena de ferits, 13 d’ells per arma blanca. A més, es van produir destrosses en edificis i vehicles.

Davant d’aquesta situació, el síndic barceloní ha proposat la creació d’espais “on pugui dur-se a terme aquesta pràctica nocturna, però sempre evitant que aquests adquireixin la forma i l’estatus del popularment conegut com a botellòdrom“.

Segons la sindicatura, aquests emplaçaments haurien de tenir tots els serveis necessaris per a l’oci nocturn “sota els estàndards de seguretat, informació i confiança”. Això significa que els espais haurien de tenir accés ràpid als serveis sanitaris, punts d’informació i assessorament en cas d’agressions sexuals o racistes, serveis d’informació sobre drogues i lavabos públics. Alhora, el síndic ha explicat que els falsos botellòdroms haurien de comptar amb una recollida de brossa eficient i “sistemes d’abonament o descomptes per a l’ús del taxi compartit entre les persones joves, així com assegurar un accés fàcil al transport públic”.

No culpar els joves

En gran part, l’informe de David Bondia té per objectiu evitar la mirada acusadora sobre el jovent de la ciutat. El síndic considera que no es poden “criminalitzar les persones joves” ni vulnerar el dret del jovent a l’oci.

Segons Bondia, la seva proposta –que hauria d’anar acompanyada d’una inversió en campanyes de sensibilització sobre el lleure respectuós– és la que millor aborda el problema tenint en compte totes les parts implicades.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram