Ramon Bacardí és l’actual director del metro. Foto: TMB

El director del metro de Barcelona, Ramon Bacardí, ha afirmat que la T-Mobilitat és un “projecte d’I+D molt agosarat” i “molt mal planificat”. Bacardí també ha assegurat que les empreses tecnològiques adjudicatàries “no han estat a l’altura”.

“De fet, quan vaig entrar a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el primer que vaig fer és replanificar-lo, ja que posar d’acord més de 70 operadors i diverses administracions no és fàcil”, explica Bacardí, que avisa que “la tecnologia ha avançat molt més ràpid que el projecte”. “Em temo que la seva posada en servei no acabi oferint les millors prestacions”, afegeix el director del metro, que confirma que l’any que ve es podrien començar a posar en servei alguns títols i funcionalitats i que el desplegament culmini el 2022.

La previsió era que la T-Mobilitat comencés a utilitzar-se a partir de l’1 de gener de l’any que ve però la pandèmia ha alterat de nou els plans de l’ATM i la Generalitat. Tot i això, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va garantir fa uns mesos que es posaria en marxa al llarg del 2021.

Cal recordar que l’any 2012 es va anunciar que el nou model tarifari, que estableix el preu del bitllet per distància i vegades que es fa servir, entraria en funcionament el 2014.