Atenció domiciliària

El projecte aporta tranquil·litat i confiança a la persona usuària. Foto cedida

Millorar l’organització i donar una atenció més acurada i propera a les persones usuàries. Aquests són els pilars del projecte ‘El SAD més a prop’, que han posat en marxa l’Ajuntament de Sabadell i Accent Social, entitat gestora del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) a la capital vallesana. “Se centra en les necessitats dels usuaris”, afirma Raquel Magdaleno, cap de servei d’Accent Social. D’aquesta manera, el SAD s’adapta als seus beneficiaris i proporciona una capacitat de resposta més alta.

I com ho fa? Doncs reorganitzant els recursos humans amb els quals ja compta Accent Social. “És un nou model d’atenció domiciliària per fer millores en el servei i garantir la seva estabilitat”, assegura Magdaleno. La principal novetat és la creació d’equips de professionals, d’unes 10 persones cadascun, que es coordinen per analitzar les necessitats de les persones usuàries d’una zona determinada. Ingrid Miró, coordinadora tècnica del SAD de Sabadell, explica que les cuidadores mantenen reunions setmanals per veure com poden millorar el servei. “Tenen molta més informació de les persones que atenen i, per tant, es coordinen millor”, remarca Miró.

Atenció domiciliària

Les professionals tenen informació diària i actualitzada gràcies a la feina en equip. Foto cedida

“Optimitzem la feina”

Aquest sistema, a més, afavoreix un contacte més fluid i directe entre els familiars i usuaris i les cuidadores. Per altra banda, ‘El SAD més a prop’ permet que les professionals ja sàpiguen amb quines tasques necessita ajuda cada usuari, ja que ho han parlat amb anterioritat amb la resta de companyes. Sobre aquesta qüestió, Magdaleno destaca l’avantatge que això suposa per a les professionals, que tenen informació diària i actualitzada gràcies a la feina en equip, una petició històrica del col·lectiu, que sempre havia considerat que la seva feina era, sovint, massa individualista, segons afirma la cap de servei d’Accent Social. Així, una professional que comenci el torn d’atenció d’una persona usuària ja sap si hi ha hagut algun canvi en la medicació o en les cures, la qual cosa també aporta tranquil·litat i confiança a aquesta persona usuària.

Per altra banda, aquesta iniciativa comporta també avantatges laborals per a les treballadores. I és que els equips que es creen estan centrats en una zona molt determinada de la ciutat. Això permet, per una banda, que les treballadores siguin conegudes com a tals pels comerciants i el teixit social del barri i, per l’altra, redueix els desplaçaments. “Optimitzem la feina”, resumeix Miró. Amb tot, aquesta iniciativa s’acaba de posar en marxa al districte de la Serra de Sabadell, mentre que a Sant Oleguer ja funciona des del juliol del 2021.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram