bcn comerç

El comerç de proximitat ha demanat a Europa una normativa més flexible. Foto: Barcelona Comerç

El president de Barcelona Comerç, Pròsper Puig, ha reclamat aquest divendres a Europa acabar amb “l’excés normatiu i la sobreregulació” i ha apostat per una “regulació equitativa i flexible”. Puig ho ha dit durant la seva intervenció en la Jornada ‘Revitalitzant el sector retail’, organitzada per Cambra de Comerç de Barcelona, juntament amb la Cámara de Comerç d’ Espanya, la Comissió Europea i la Secretaria d’Estat de Comerç i que ha tingut lloc a la Llotja de Mar. En el seu parlament, davant de participants dels 27 estats membres de la UE, el president de Barcelona Comerç ha destacat la col·laboració publico-privada com un component essencial del passat i una eina clau per al present i el futur del comerç de proximitat.

El Parlament Europeu va aprovar de forma unànime el passat 17 de gener la Capitalitat Europea del Comerç de Proximitat, a la qual Barcelona s’hi ha presentat com a candidata de la seva primera edició.  Puig ha confiat que el desenvolupament de la candidatura serveixi com a “com acció preparatòria, des del seu concepte, des de la seva gestió i per irradiar un millor futur per al “‘retail’ europeu”.

La CECP té previst abordar qüestions econòmiques i altres àmbits externalitats com la cohesió social, la inclusió laboral, la sostenibilitat i la digitalització. “Som veïns de planta baixa, compromesos amb el futur de la nostra ciutat i tenim l’oportunitat de millorar encara més aquest bon veïnatge, amb la Capitalitat”, ha afirmat Pròsper Puig.

“Som clau en l’estil de vida”

Per la seva banda, el director adjunt de Barcelona Comerç, Josep Xurigué, ha recordat que “el benestar i els drets socials són possibles a través dels impostos que paga aquest petit gran ecosistema industrial”. “Un sector que compta amb 5,5 milions d’empreses en tota la UE. I som clau en l’estil de vida”, ha afegit.

Puig ha insistit en la importància de la col·laboració publicoprivada, la confiança i el paper de Gremis Professionals, Associacions Comercials i Cambres de Comerç a tota Europa i ha dit que la capitalitat es presenta com un projecte comú que busca afrontar els desafiaments del comerç i la ciutadania europea per consolidar el comerç de proximitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram