Un supermercat de la zona. Foto: Google Maps

Poca varietat de botigues, molts basars i establiments de menjar ràpid i desaparició dels comerços de tota la vida. Aquest fenomen és el que l’Observatori Eixos ha vingut a anomenar “vulgarització del comerç”, una situació que, segons assegura, està passant a la Barceloneta.

Tal com alerta aquesta entitat i recull Btv, una de cada quatre botigues del barri són basars –25,6% en concret–, una situació que es veu agreujada per la poca diversitat dels establiments de la zona, la qual, a més, pateix una manca de botigues “de qualitat”. La Barceloneta, segons l’observatori, està per sobre de la mitjana de Barcelona pel que fa a basars –el global de la ciutat és del 18,5%–, i tot i que hi ha dos barris on encara hi ha més locals d’aquestes característiques –un 37% al Raval i un 28% al Born–, el panorama a la Barceloneta no convida a l’optimisme. L’observatori també posa de manifest que les cadenes de supermercats que s’instal·len al barri han abaixat els estàndards de qualitat.

Tot plegat sembla propiciat, segons l’observatori, per la proliferació del turisme de baix cost, que demanda establiments d’aquest tipus. Una circumstància que provoca que cada cop morin més comerços tradicionals.

Des de l’Associació de Veïns de la Barceloneta veuen “molt encertat” l’estudi. Manel Martínez, vocal de l’entitat, afirma a Línia Ciutat Vella que a la Barceloneta “no li cal un supermercat de 24 hores” i sí altres “que aportin alguna cosa al barri”. En aquesta línia reclama que el consistori “potenciï el Mercat de la Barceloneta” i que ajudi als emprenedors perquè obrin negocis que “enriqueixin l’entorn”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram