passeig de Gràcia

Una imatge del passeig de Gràcia durant el Pont de la Puríssima. Foto: Blanca Blay/ACN

Nadal és, sens dubte, el període de consum per excel·lència i el comerç local ja ha començat a notar els seus efectes. Tot i que encara falten dies per començar a obrir els regals, al llarg del Pont de la Puríssima les vendes es van intensificar. Així ho mostren les primeres dades dels eixos comercials de proximitat. Per això el sector ha fet un bon balanç de l’inici de la campanya comercial nadalenca, amb la previsió que en els pròxims dies les xifres de vendes augmentin encara més.

Barcelona Comerç

La Fundació Barcelona Comerç ha valorat “força positivament” aquesta arrencada de la campanya. Ho diu el seu president, Pròsper Puig, en declaracions a betevé. “Veníem d’un mes de novembre molt fluix en vendes i això ha fet que durant el pont obrissin més botigues”, afirma Puig. Així doncs, davant d’aquest bon inici, des de l’entitat asseguren que estan esperançats amb mantenir el bon ritme de vendes durant les pròximes setmanes i fins al dia de Reis.

En aquest sentit, Puig destaca que, tot i que aquests dies ja s’han fet compres de Nadal, la majoria es fan “de dilluns a divendres”. “Som botigues de proximitat i els nostres principals clients són els veïns”, comenta. Amb tot, assegura que les vendes dels festius també són destacades i importants.

Barcelona Oberta

En la mateixa línia, l’associació de comerciants Barcelona Oberta ha explicat a l’ACN que el pont va anrt “molt bé” i celebrat l’afluència de gent que es va veure aquests dies. Segons Joaquim de Toca, portaveu de l’entitat, la combinació dels llums de Nadal i activitats com les de música i llum que es fan a la Casa Batlló fan que el centre sigui “molt atractiu” i tot això incentiva la gent a comprar.

Davant de tot plegat, el portaveu assegura que des de l’entitat són “optimistes”, ja que la gent està “més animada” amb les compres que el Nadal de l’any passat.

Millor que l’any passat?

Pel que fa a les vendes que s’esperen des d’ara fins al dia de Reis, el sector fa una bona previsió. En concret, el portaveu de Barcelona Oberta vaticina que el creixement serà d’entre l’1 i el 3% respecte a la campanya del 2022. Segons de Toca, aquest creixement serà “petit” a causa de la inflació, que afecta sobretot la butxaca el client local.

Amb tot, per la seva banda, Pròsper Puig, de Barcelona Comerç, també assegura en declaracions a betevé que, tot i l’augment dels preus, “la gent farà un esforç extraordinari i serà una bona campanya de Nadal”. “Ens preocupa més el primer trimestre de l’any vinent”, conclou.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram