Eix Raval

El propietari d’un local i el gerent de l’Eix Raval. Foto: Blanca Blay/ACN

L’Eix Comercial del Raval ha posat en marxa aquest mes de maig “un ambiciós projecte” que busca conciliar l’activitat dels bars i la vida veïnal. L’entitat ho fa amb l’objectiu de subratllar que “el comerç no és el problema, sinó la solució per a la convivència en el barri”, afirma el gerent de l’entitat, Jordi Bordas.

El pla consta de dos vessants. D’una banda, des de l’11 de maig ja està en marxa el programa de formació per a millorar les tècniques de mediació dels negocis de restauració i oci nocturn per tal que puguin reaccionar davant de situacions de conflicte i assetjament. En aquest sentit, es vol donar les eines necessàries als propietaris i al personal dels establiments per saber com actuar davant d’una situació de conflicte. Tot plegat per a convertir els establiments en punts segurs i que rebin la distinció de Punt Lila.

La segona pota del projecte és la de posar en marxar el servei de mediació. Aquest servei el lidera la mediadora amb experiència a altres barris de la ciutat amb conflictes veïnals amb el comerç, Èrica Puigcerver. Afirma que el que buscaran són “solucions i acords que satisfacin veïns i comerciants”. Puigcerver afegeix que “l’important és el diàleg per resoldre tots els conflictes”.

Les mesures arriben en un moment en què, explica l’entitat, “molts negocis porten patint pèrdues a causa de la reducció dels horaris imposats per les normatives municipals”. És per aquest motiu que creuen que “les iniciatives venen a cobrir la no acció de l’Ajuntament davant la situació de conflicte entre veïns i comerciants i hostalers”.