L’equip d’agents cívics està format per tres persones. Foto: Ajuntament

El govern d’Ada Colau ha posat fil a l’agulla amb la mesura que va aprovar fa dos mesos per “recuperar la Boqueria per al veïnat” i pal·liar els problemes generats per l’allau de turistes que rep cada dia.

En aquest sentit, des del passat dia 12 el mercat disposa de tres agents cívics destinats a informar i sensibilitzar el públic pel que fa al civisme i la convivència. “Estem treballant de manera ferma perquè la Boqueria sigui un espai en el qual els barcelonins puguin anar a fer les seves compres i els paradistes puguin fer la seva feina amb comoditat i tranquil·litat”, expliquen des de l’Ajuntament.

Els tres professionals escollits han rebut una formació específica sobre el mercat i sobre tècniques de mediació i d’assertivitat, entre altres. A més, tenen coneixements d’idiomes.

Per facilitar la recollida de dades, els agents treballaran amb una aplicació que els permetrà registrar-hi les incidències que es produeixin.

L’equip d’agents treballarà cada divendres i dissabte des del mes d’abril fins a l’octubre, de dos quarts de nou del matí a vuit de la tarda, informant els visitants sobre la normativa actual del mercat i vetllant perquè es compleixi. Per altra banda, també s’ha ampliat el servei de vigilància i s’han instal·lat cinc càmeres noves de videovigilància.

I és que la Boqueria és un dels atractius turístics més importants de la capital catalana, un fet que provoca que cada cop el visitin més turistes. Qui ha col·laborat a engrandir la seva fama ha estat la cadena estatunidenca CNN, que considera la Boqueria com el mercat número 1 mundial en productes frescos.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram