Creuer

El Port de Barcelona ha adjudicat la construcció i explotació de la terminal G de creuers. Foto: ACN

Stop Creuers ha reclamat avui al Port de Barcelona que retiri l’adjudicació de la nova terminal “per imperatiu climàtic”.

L’entitat ha criticat l’adjudicació “en plena crisi climàtica i emergència per sequera, i amb la ciutat col·lapsada pel turisme de masses”, i ha estimat que suposarà l’augment de més d’un milió de creueristes l’any conjuntament amb la sisena terminal que entrarà en funcionament l’any vinent. “La ciutat de Barcelona no pot assumir un total de 5 milions de creueristes anuals, que contribuiran a empitjorar la qualitat de l’aire i la salut de la ciutadania i consumiran l’aigua, l’energia i molts altres recursos de la ciutat”, han conclòs.

En aquest sentit, Stop Creuers ha subratllat que més de la meitat de la ciutadania és favorable a limitar el flux de creueristes, i per això ha criticat que la classe política hagi estat incapaç d’aturar l’adjudicació d’aquesta terminal.

“Una infraestructura destinada únicament al benefici de les grans transnacionals que monopolitzen el negoci dels creuers”, ha resumit l’entitat, que ha lamentat que s’hagi prioritzat el benefici privat d’algunes fortunes per sobre dels drets de la ciutadania.

Primavera del 2027

I és que ahir es va conèixer que el consell d’administració del Port de Barcelona ha adjudicat la construcció i explotació de la futura terminal G de creuers a Catalonia Cruise Terminal G, formada per Royal Caribbean i Cruise Terminals International (CTI). Es tracta de l’única proposta que es va presentar al concurs i va obtenir una valoració d’excel·lent per part dels tècnics, segons han detallat des del Port. El projecte preveu una inversió superior als 85 milions i que la terminal estigui operativa la primavera de 2027. Els tècnics han destacat “l’aposta per la sostenibilitat” de Catalonia Cruise Terminal G i han avançat que el projecte preveu que els creuers es puguin connectar a la xarxa elèctrica una vegada estiguin atracats, eliminant les emissions.

Picabaralla entre el PSC i Barcelona En Comú

Aquesta adjudació ha causat una picabaralla entre el PSC i BComú a la xarxa social X. Ha estat arran d’un missatge de l’exregidora d’Urbanisme, Janet Sanz. Davant de l’adjudicació, la portaveu dels comuns a l’Ajuntament ha afirmat que el 2023 Barcelona va arribar a un nombre “inassumible” de creueristes i ha reivindicat que el que cal és limitar els creuers. La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Laia Bonet, ha replicat: “O menteix o ni recorda el que va signar”. La socialista ha apuntat que la terminal serà possible gràcies a l’acord que BComú va signar amb el Port l’any 2018. “Els comuns no van gosar limitar ni la dimensió de les noves terminals, ni el nombre de creuers, ni el nombre de creueristes”, ha conclòs Bonet.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram