cues controls seguretat aeroport

Cues als controls de seguretat de l’aeroport del Prat. Foto: ACN

L’aeroport del Prat començarà, a partir del 2024, la instal·lació de màquines als filtres de seguretat que permetran que els passatgers no hagin de mostrar els líquids ni els aparells electrònics i, per tant, aquest podran romandre a l’interior de la maleta. Es tracta d’una mesura que, segons ha explicat la directora de l’aeroport, Eva Valenzuela, facilitarà molt els accessos a les zones d’embarcament i millorarà els estàndards de seguretat i d’experiència del viatger.

“Això és un canvi important perquè control de seguretat és un dels punts que genera més fricció amb el passatger”, ha afegit. La instal·lació començarà al llarg de l’any que ve a la T2 i continuarà a la T1.

Un novembre amb rècord de passatgers

El tràfic de viatgers a l’aeroport del Prat al novembre va superar per primer cop les dades del 2019, fins als 3,8 milions, un 4,3% més que el mateix mes de l’any anterior a la covid. Velenzuela ha detallat que s’han registrat 25.100 moviments, un 1% més que fa quatre anys.

Valenzuela ha celebrat que es tracta del millor mes de novembre, que si es compara amb el de l’any passat, ha registrat un increment de passatgers del 18,1% més en relació amb el mateix mes del 2022, mentre que en l’acumulat des de gener a novembre suposa un 20,1% més. Del total, 2,78 milions són viatgers de vols internacionals, un 21,7% més que el 2022, i 1,03 milions en vols domèstics, un 9,8% més que el novembre passat.

La directora de l’aeroport ha comentat que aquest any hauran operat 50 companyies al llarg de tot l’any al Prat, tres més que el 2019, i que si les aerolínies volen créixer en hores punta per captar viatgers dels vols de curt i mig radi aviat es podria arribar al pic, tot i que no ha concretat en quin termini podria tenir lloc aquesta situació, ja que també depèn de l’operativa de les companyies.

Màxima activitat internacional

“Ens consta que hi ha companyies tenen molt d’interès per obrir noves rutes intercontinentals i aviat podrem arribar a la màxima activitat intercontinental que l’aeroport pot tenir en la situació actual”, ha apuntat. Tot i això, ha deixat clar que encara hi ha marge. En canvi, ha afegit, per a les hores vall no presentaria tantes dificultats.

En aquest sentit, Valenzuela ha assenyalat que els 55 milions de viatgers anuals és un “màxim teòric” perquè, per exemple, les aerolínies poden optar per operar amb avions de més capacitat, de manera que amb una operació es mouen més viatgers. Concretament, s’estima que la terminal T1 pot acollir 33 milions de passatgers anuals i la T2 22  milions de viatgers més.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram