El servei d’Urgències Centre només atendrà al públic en horari diurn a partir del proper 1 de setembre, entre les 7.30 i les 20 hores. Durant la nit, l’equipament romandrà tancat i els usuaris que necessitin assistència mèdica urgent hauran de desplaçar-se fins a l’hospital. La direcció del centre sanitari ha pres aquesta decisió dins del marc del Pla d’ajustament engegat amb motiu de les retallades pressupostàries en la sanitat pública obligades per la Generalitat. Es preveu que aquesta reordenació contribueixi a l’equilibri pressupostari de la institució, amb un estalvi de 400.000 euros anuals.
Durant la nit, l’assistència urgent es cobrirà directament des de l’Hospital General de Granollers i per tots aquells altres dispositius que estan a disposició dels ciutadans i dels que poden rebre informació a través del telèfon de Sanitat Respon (902 111 444). Aquest servei d’atenció telefònica del Departament de Salut determina, d’acord amb el grau de complexitat de cada cas, quin és el dispositiu més adient per al pacient, ja sigui transport sanitari urgent, atenció domiciliària del personal mèdic o d’infermeria o CAPs.
Actualment, Urgències Centre atén visites mèdiques i traumatològiques de baixa comple- xitat. Segons informa l’Hospital de Granollers, en la franja nocturna s’atenen entre 15 i 20 pacients, xifra que representa un 17% del total de visites urgents que rep diàriament el centre. La direcció espera que aquestes es puguin assumir al servei d’Urgències de l’hospital gràcies a “les millores estructurals i funcionals que s’han fet en el darrer any”.
El canvi d’horari ha estat consensuat amb el Servei Català de la Salut i compartit amb els ajuntaments dels municipis més propers a la capital comarcal. Des de la direcció del centre es vol estendre la idea de que el tancament d’Urgències Centre no afectarà al servei que rebran els usuaris. Davant totes aquestes millores, es preveu com una mesura d’eficiència que l’Hospital General de Granollers pugui centralitzar l’atenció urgent a les nits, garantint una atenció de qualitat i amb alta capacitat re-solutiva per a tota la població de la comarca i mantenint un equip de professionals de gran experiència”, diuen des del gabinet de premsa del centre.
MILLORES AL SERVEI
Segons informen des de la institució, des de la remodelació del Servei d’Urgències de l’Hospital i l’obertura del nou Servei d’Observació d’Urgències (SOU), al febrer de 2010, i tot i l’increment de 295 urgències registrades durant el primer semestre d’enguany respecte a l’any anterior, aquest serveis ha optimitzat els seus recursos guanyant en eficiència. “L’ampliació del SOU, que ha millorat el benestar i la confortabilitat dels pacients que requereixen una estada d’observació d’entre 12 i 24 hores, ha contribuït a una considerable disminució de presència de malalts en les àrees centrals”, apunten des del centre.
Una altra millora estructural que cal destacar és l’habilitació de tres espais independents d’atenció d’urgències de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia i de Cirurgia General de baixa complexitat. “El servei també ha aplicat millores funcionals en els seus circuits com el sistema de valoració del malalt o triatge, que classifica els pacients de manera que siguin atesos segons el seu nivell de gravetat, amb independència del seu ordre d’arribada”.