El turisme de compres no deixa d’incrementar-se al complex comercial, que el 2010 va rebre un total de 2,9 milions de visitants

La Roca Village és un focus d’atracció indiscutible per al turisme de compres.

La Roca Village ha esdevingut un pol d’atracció pel turisme de compres a nivell internacional

L’any 2010 va rebre un total de 2,9 milions de visitants (un 4% més que el 2009), segons dades facilitades per l’empresa que gestiona el complex comercial, que ja compta amb un centenar de botigues de marques de prestigi que donen feina a unes 800 persones.

El 30% dels 26 milions de visitants que van rebre el 2010 els nou Villages de Value Retail van ser turistes. En la Roca Village, el percentatge va ser superior a la mitjana: el 53% (aproximadament 1,5 milions de persones). D’ells, un 80% corresponen a turistes internacionals (1,2 milions): 63% de la UE, 25% d’asiàtics, 7% de rusos i 5% d’americans i d’africans.

Segons la informació facilitada per l’empresa, durant el primer semestre de 2011, les dades confirmen la tendència a l’alça de l’afluència turística, que va arribar al 60%, amb un 90% de públic internacional: 50% de la UE, 20% de rusos, 20% d’asiàtics i un 10% d’altres països.

DESPESA PER VISITANT

En la Roca Village, la despesa mitja dels estrangers triplica la dels nacionals. L’any 2010 les compres per visitant es van incrementar un 8%.

Les vendes lliures d’impostos es van multiplicar per tres (79%) en el primer trimestre, amb una despesa mitja de 281 euros per persona (+4%). Per nacionalitats, els turistes que més van incrementar les seves compres van ser els procedents de Kuwait (311%), Singapur (195%), Xina (105%) i la Federació Russa (82%).

SERVEI D’AUTOCARS

Un dels serveis exclusius que ofereix el complex comercial és el Shopping Express,

L’empresa va invertir 22 milions d’euros en promoció l’any 2010

una línia de transport directe amb el centre de Barcelona que va entrar en funcionament l’estiu del 2009. Operat per l’empresa Sagalés, ha registrat un increment superior al 200% en el primer semestre de 2011 i una ocupació del 150%, que ha requerit reforços complementaris. Actualment ofereix cinc trajectes diaris.

El maig passat es va inaugurar el servei Shopping Express Costa Brava, operat per Viatges Sarbus, S. L, i adreçat especialment a turistes russos. Fa dos viatges diaris des de Lloret de Mar i Santa Susanna i compta amb una hostessa russa.

El 2010 es van incrementar en un 57% els grups que van arribar en autocar a la Roca Village respecte de l’any anterior. Els FarmTrips (viatges de prescriptors professionals del sector turístic, organitzats per tal que es conegui el producte que venen o vendran) van augmentar un 60%. En el primer semestre de 2011, els grups organitzats de turistes han estat un 131% més que l’exercici anterior i els FarmTrips, un 179% més.

La Roca Village manté acords amb Turisme de Barcelona. És membre del Shopping Line i del Barcelona Convention Bureau. Tanmateix, compta amb acords amb Turisme de Catalunya, mitjançant els quals el país es promociona com a destinació a la resta de centres del grup i, a la vegada, el complex vallesà s’inclou com a destinació internacional de compres en les promocions de Turisme de Catalunya. El Village compta també amb una oficina d’informació turística multilingüe.

INVERSIÓ EN PROMOCIÓ

Value Retail és una empresa internacional especialitzada en el desenvolupament i gestió d’Out­let Villages de prestigi, enfocada totalment en atreure turistes d’alt poder adquisitiu sota el criteri del turisme de compres. Amb aquest objectiu, inverteix 22 milions d’euros l’any en la promoció dels nou complexes comercials que té a Europa: La Roca Village (la Roca del Vallès), Las Rozas Village (Madrid), Bicester Village (Londres), La Vallée Village (París), Fidenza Village (Mi­là/Bolònia), Maasmechelen Village (Brusel·les/Dusseldorf), Wertheim Village (Frankfurt), Ingols­tadt Village (Munich) i Kidare Village (Dublín).

En el seu cas concret, la Roca Village destina tres milions d’euros a promoció i campanyes en origen, majoritàriament adreçades a Xina, Sud-est asiàtic, Brasil i Orient Mitjà. En aquest àmbit, destaca la posada en marxa de la campanya “How to be stylist tourist in Barcelona” on-line i en suports turístics de la ciutat de Barcelona, en sis idiomes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram