Alguns dels carrers afectats: Emili Roca (a dalt), Malgrat (a sota) i Antoni Costa (esquerra). Fotos: Google Maps i Ajuntament

L’Ajuntament ha aprovat de manera inicial el projecte de reurbanització de cinc carrers al barri de Vilapicina i la Torre Llobeta, amb un pressupost previst d’1,5 milions d’euros. En concret, les obres afectaran els carrers d’Emili Roca, Santa Pau, Malgrat, Antoni Costa i Pardo, en els trams compresos entre els carrers d’Escòcia i el de Riera d’Horta. Està previst que les obres de millora comencin a finals d’aquest any.

La superfície total de les actuacions és de més de 4.800 metres quadrats i l’objectiu prioritari és augmentar i millorar l’espai destinat als vianants, tot limitant l’espai adreçat a la circulació de vehicles i aparcaments. La regidora del Districte de Nou Barris, Irma Rognoni, explica que “aquesta actuació de renovació de l’espai públic té com a principal objectiu donar prioritat al vianant en aquestes vies amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels veïns de la zona”, i afegeix que “la voluntat és que aquestes actuacions comencin a finals del tercer trimestre d’enguany i finalitzin el segon trimestre del 2015”.

Actualment, aquesta és una zona amb un trànsit limitat especialment al servei dels veïns del barri, excepte el carrer Pardo que, per la seva configuració, canalitza part del tràfic de la zona que vol travessar l’avinguda Meridiana pel carrer Escòcia. Els carrers tenen una amplada general de 10 metres amb vorera d’un metre a cada lateral. En el cas dels carrers Malgrat, Antoni Costa i Pardo, la calçada segregada permet una fila per destinar a aparcarcament. Pel que fa als vials d’Emili Roca i Santa Pau, actualment hi ha dues línies de vehicles aparcats.

PLATAFORMA ÚNICA
Amb aquest projecte, els carrers d’Emili Roca, Santa Pau, Malgrat i Antoni Costa passaran a ser de plataforma única, mentre que en el cas del carrer Pardo les voreres i la calçada estaran segregades. Gràcies a aquestes actuacions, totes les voreres s’ampliaran per superar els 3 metres, exceptuant la vorera oest del carrer Pardo que serà de 2,75 metres. Els paviments rodats seran d’aglomerat asfàltic i les voreres seran de mosaic de peces de formigó prefabricat.

Aquesta tipologia d’intervenció segueix el mateix model que s’ha anat implementant amb anterioritat en altres trams de la zona. D’aquesta manera, les actuacions permetran que es completi la urbanització unitària d’aquests carrers.

 

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram