Nou Barris aposta pel comerç. El Pla estratègic de comerç presentat pel Districte, i que porta per nom “El comerç, vertebrador del territori”, té aquesta intenció. Administració, comerciants i entitats que els agrupen treballaran conjuntament per millorar la competitivitat i el dinamisme del comerç de Nou Barris.

Aquesta mesura, que es va presentar en la darrera sessió plenària del Districte, pretén impulsar la creació i estructuració dels mecanismes de diàleg i coordinació permanents entre el món del comerç i els àmbits de participació del districte, establir els mecanismes i la metodologia per coordinar la planificació i l’estratègia del comerç a Nou Barris, i treballar per la promoció econòmica i la definició i revisió dels plans d’usos del territori.

Irma Rognoni, regidora del Districte de Nou Barris, considera que “el comerç és un element essencial per vertebrar el territori i una font important de generació de riquesa i ocupació”, i que per això es treballa per potenciar aquest sector. La regidora creu que al districte ja hi ha exemples d’accions que s’estan fent per impulsar el comerç, com la ruta de tapes Pinxu-Panxo, que és “un bon exemple d’aquesta dinamització que afavorirà l’activitat comercial al districte i facilitarà la sostenibilitat econòmica”.

PRIMERES ACCIONS

Per garantir un major grau d’èxit en l’elaboració del Pla de comerç, s’ha treballat intensament amb tots i cada un dels agents comercials del districte. Així, s’han integrat totes les aportacions dels diferents eixos comercials, associacions de comerciants, Federació de comerciants i serveis de Nou Barris i associacions de concessionaris de mercats, en el context de les diferents Comissions permanents de comerç, Consells de Promoció Econòmica i Comerç, Focus Grup i, també, a partir d’enquestes interactives de caràcter transversal.

La mesura de govern presentada pel Districte a l’últim consell plenari estableix les primeres accions que s’han de dur a terme per tirar endavant aquest Pla estratègic. Es tracta de sis principis bàsics que engloben un conjunt d’estratègies que han d’ajudar a consolidar i millorar el comerç. Aquests sis principis són: establir sinergies amb altres sectors; treballar la comunicació, dinamització i promoció; fomentar la innovació, les TIC, la formació i la qualitat; millorar la competitivitat i l’emprenedoria; fomentar la participació ciutadana i el vessant social del comerç; i integrar l’hàbitat urbà i el comerç.

Els següents passos a realitzar són una planificació d’accions i programes específics per a la promoció econòmica del territori i la definició d’un calendari.

Un treball conjunt

El 2011 va començar a la ciutat un procés d’anàlisi del sector en el qual van participar gremis, eixos, comercials, associacions i experts que havia d’acabar definint un pla estratègic que recollís les demandes, iniciatives i propostes del sector. Fruit d’aquest treball conjunt en va sortir la redacció del Pla d’impuls i suport al comerç de Barcelona. Aquest pla estableix quatre objectius: tenir una oferta competitiva i diversificada que sigui motor econòmic de la ciutat, disposar d’un comerç innovador i sostenible, convertir-lo en un element vertebrador i en un element cohesionador.
Del primer objectiu, de tenir un comerç divers que sigui motor econòmic de la ciutat, neix ara el Pla Estratègic de Comerç de Nou Barris, que dóna compliment al desenvolupament dels plans comercials específics per districte i eixos.

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram