El consistori vol fomentar el comerç a través de la cultura. Foto: Arxiu

L’Ajuntament vol impulsar el comerç de proximitat del districte a través de la cultura. En aquest sentit, el pròxim 21 de juliol la plaça Major de Nou Barris serà l’escenari de la retransmissió de l’òpera Il trovatore de Verdi, a través d’una pantalla gegant. Per poder accedir-hi, els comerciants del districte repartiran entrades per cada compra, les quals donaran dret a un seient per contemplar l’obra d’òpera que s’organitza en el marc del Lliceu a la Fresca. L’aforament per a aquesta activitat serà de 1.000 persones.

Aquesta activitat s’emmarca en la voluntat municipal d’apropar l’oferta musical de gran format de la ciutat a tots els barris de la ciutat, alhora que es beneficia el comerç de proximitat.

Una altra de les activitats que proposa el consistori tindrà lloc el pròxim 30 de juny a Sant Andreu, en concret al carrer Concepció Arenal, on una altra pantalla gegant permetrà els assistents seguir el concert dels mítics Gipsy Kings en el marc del Festival Jardins de Pedralbes. En aquest cas, l’aforament serà més limitat, de 500 persones.

Segons expliquen des del consistori, la voluntat del govern municipal és posar en marxa diferents projectes de treball entre comerç i cultura, per tal d’atraure visitants a les zones comercials menys cèntriques. Per aconseguir-ho, proposa crear una oferta d’activitats culturals que s’integrin amb l’activitat comercial de cada barri.

En aquest sentit, s’elaborarà un mapa d’iniciatives amb les propostes d’oci i serveis i es crearan rutes per descobrir comerços singulars.

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram