urgències

Foto: Freepik

Un clàssic de la salut pública és que el servei d’Urgències està contínuament col·lapsat. I gairebé sempre és per culpa de pacients que no haurien de ser allà, segons expliquen els metges. Ara, un estudi liderat per l’Hospital Universitari de Bellvitge i l’IDIBELL ha examinat acuradament aquest fenomen i ha determinat que el benestar emocional i social està directament relacionat amb els casos de pacients que van a Urgències i hi tornen al cap de trenta dies. La conclusió és que factors com l’analfabetisme, l’ansietat o la manca de cuidadors multipliquen les visites a Urgències i contribueixen indirectament a col·lapsar-les. La recerca s’ha basat en les dades recollides de més de quinze mil pacients atesos a l’Hospital de Bellvitge.

Altres factors associats a una freqüència més alta a les reconsultes al servei d’Urgències després d’una alta hospitalària són la incontinència, la inestabilitat hemodinàmica, el risc d’hemorràgia, l’edat avançada, la por incontrolada o el deteriorament de funcions cognitives. Una atenció personalitzada d’aquests casos es podria traduir en una reducció de les visites a Urgències, segons expressen els investigadors.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram