Grau ens rep a les emblemàtiques galeries de la plaça Eivissa per abordar la nova etapa de l’entitat, caracteritzada per la decisió del Mercat d’Horta d’anar per lliure i per altres qüestions o, com ell diu, “coses que es podrien millorar”: transparència, confiança i respecte pel personal i els associats, autèntics “puntals” de l’eix comercial.

Nou president i nous aires per a l’entitat, després d’uns mesos complicats. Com afronta el repte?
Amb moltes ganes i il·lusió. No és un repte que he agafat sol, sinó també un grup de comerciants que volen donar un altre aire a Cor d’Horta.

Una nova època marcada per la separació amb el Mercat d’Horta, després de gairebé 20 anys de camí junts. Ha estat traumàtic?
Aviam, traumàtic no. Però tampoc et diré que em sorprèn. Que estic content perquè surtin? No, és una decepció. El que volem aquí és sumar, però de moment no ha pogut ser.

Hi ha marxa enrere?
Valorarem si més endavant podem tornar a entendre’ns. Intentarem per tots els mitjans que en el futur, a mitjà o llarg termini, puguem tornar a comptar amb ells.

Això de cara al futur. Ara, en el present, ha remarcat molt la voluntat d’innovar i renovar l’associació. Em podria concretar com ho vol fer?
La idea global és fomentar la participació de tots els associats, que aportin les seves idees i inquietuds. Volem establir uns pressupostos ajustats però que aportin solucions i hem organitzat l’oficina perquè sigui més eficient i efectiva. També hem establert un codi ètic i volem adequar-nos als nous temps, donant impuls a les xarxes socials.

Certament, les noves tecnologies és on el comerç de proximitat té camp per córrer. Com considera que poden aprofitar-les?
Les xarxes socials són una eina de comunicació indispensable. “O estàs a internet o no existeixes”, que diuen. Fem molts esforços per impulsar aquest aspecte. Per exemple, hem obert un compte d’Instagram i estem començant a invertir en publicitat a Facebook, i estudiem fer alguna cosa també a YouTube.

Cada cop més eixos comercials treballen en aquesta línia.
De fet, estem pensant a establir més contactes amb altres eixos que estiguin més avançats en aquest sentit, perquè ens assessorin.

Però a banda d’internet, no deixen d’apostar per les activitats que han fet famosa Cor d’Horta, com ara la Mostra de Comerç o el trenet de Nadal. Seguiran sent el buc insígnia de l’entitat?
Que ningú tingui cap dubte que el Comerç al Carrer i el Trenet es continuaran fent. Són activitats d’èxit que també volem impulsar.

Canvis per fer avançar Cor d’Horta cap al futur i també per plantar cara a les grans superfícies. Què pot aportar el petit comerç per diferenciar-se d’aquestes superfícies?
La nostra arma és la proximitat. El servei, ser propers, conèixer la gent, ser el més professionals possible… A partir d’aquí generes una confiança que s’ha perdut una mica.

Un botiguer de barri sempre és més proper…
Clar. Sempre som les mateixes persones, som gent amb experiència i professionals. És el valor afegit que podem proporcionar. També evites que les persones s’hagin de desplaçar cap a les grans superfícies.

Moltes marques que tenen botigues en aquests centres no van respectar l’inici de les rebaixes. Com us perjudica això?
Molt. En el moment que hi ha grans cadenes que comencen a fer descomptes quan volen, el concepte de rebaixes es desvirtua del tot.

Veu possible arribar a un consens en el sector per començar les rebaixes de manera oficiosa el 7 de gener i l’1 de juliol?
M’agradaria que sí, però tal com està organitzat el comerç actualment… Ho veig molt difícil, sincerament. 

Parlem ara de l’Any de la Cultura i el Comerç que impulsa la Fundació Barcelona Comerç. Com hi està participant Cor d’Horta?
Estem arrencant un projecte vinculat amb la cultura. Va lligat amb els enigmes que fan al col·legi Immaculada Concepció amb l’ajuda de Màrius Serra. La idea seria posar els enigmes a les botigues perquè la gent els resolgui i rebi premis.

L’Any de la Cultura i el Comerç va sorgir en col·laboració amb l’Ajuntament. Com valora la gestió municipal a l’àrea de Comerç?
Portem poc temps com a junta, però de moment la valoro de manera positiva. Col·laboren amb nosaltres i es preocupen pel comerç.

Sempre que no hi hagi més canvis a la regidoria…
[Riu] L’estabilitat sempre és més positiva, tot i que no depèn de nosaltres. Però crec que hi hagi qui hi hagi al capdavant, no hi hauria d’haver cap problema.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram