El comerç gracienc s’ha caracteritzat sempre per tenir una personalitat pròpia. Foto: Arxiu

El plenari del Districte va ser l’escenari dilluns passat de la presentació del Pla de Comerç de Gràcia 2015-2020, després d’un llarg recorregut que va començar a principis d’any i que ha servit per elaborar un document “per als comerciants i dels comerciants”, tal com asseguren des del Districte.

Durant aquests mesos els comerciants han pogut participar, per aconseguir el màxim consens possible, en el disseny del pla a través de sessions participatives, entrevistes, grups de treball i enquestes. Deixant de banda la qüestió de la participació, el pla també intenta respondre als nous reptes de futur, com ara el manteniment del model de proximitat i qualitat i la preparació per a un consum més digital, menys fidel i amb noves demandes. Aquests reptes, expliquen des del Districte, es van enfocar com a oportunitats per seguir conservant el model comercial gracienc gràcies al fet de dotar-lo de noves eines.

El pla presenta set programes d’actuació amb una bateria de mesures concretes. La primera fa referència a la governança en el comerç, on s’estableix més coordinació, comunicació i participació del comerç als òrgans del Districte per tal d’enfortir les associacions i els eixos. La segona promourà la dinamització i la promoció amb el lema ‘Comerç amb gràcia’, la creació de nous programes de difusió i d’una aplicació mòbil. El tercer punt fa referència a la competitivitat i l’emprenedoria, que inclourà més formació per als botiguers, l’atracció de nous emprenedors i facilitarà la dinamització. El quart apartat mirarà de buscar sinergies amb altres sectors, com ara el de la restauració, la cultura, l’educació i el turisme.

Pel que fa al cinquè es buscarà consolidar la implantació de les Tecnologies la Informació i la Comunicació i la modernització tecnològica del comerç. La sisena línia d’actuació fa referència a la integració entre hàbitat urbà i comerç, que consistirà en una millora de l’espai i del mobiliari urbà i es facilitarà la presència dels comerciants en les decisions sobre reformes urbanes. I per últim, el vessant social del comerç, ja que es generaran programes on el comerç participi en la millora de la convivència i la integració.

Un comerç amb personalitat

El comerç gracienc s’ha caracteritzat sempre per tenir una personalitat pròpia, amb unes característiques particulars que el fan sobresortir i que garanteix que sigui un dels més atractius de la ciutat.

Un dels seus trets diferencials és el fet que uneix la tradició de botigues amb molts anys i generacions al darrere, amb d’altres de més noves i d’un marcat caràcter innovador. Es tracta d’un model propi que aposta per la proximitat, la qualitat i el tracte personal com a formes de seguir competint i millorar el seu servei dia rere dia. De dimensions petites i de vocació local, té, al mateix temps, un gran ventall per oferir bons serveis i productes i crear un clima d’oportunitats i riquesa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram