La persiana de FotoXavi, aquest dijous al matí. Foto: Som Sant Antoni

“Aquest matí ens aixequem indignats davant l’incivisme i el vandalisme”. És el missatge de l’associació de comerciants Som Sant Antoni, que aquest dijous ha vist com apareixien vandalitzades amb grafitis i pintades algunes de les persianes que es van decorar l’any passat en el marc de la campanya Som cultura, som comerç. 

A finals de 2022, aquesta iniciativa va permetre vestir de gala les persianes d’una vintena de comerços del barri. Tots els dibuixos tenien en comú els símbols de Sant Antoni: el mercat i les figures de la cultura popular local. A més, cada botiga comptava també amb un dibuix personalitzat que representava el negoci en qüestió.

Així, per exemple, a la persiana de la botiga FotoXavi hi havia dibuixada una càmera de fotos. Des d’aquest matí, però, un enorme grafiti amb les lletres UDK tapa tota la decoració anterior.

Així era la persiana de FotoXavi abans de l’acte vandàlic. Foto: Som Sant Antoni

En el cas de la gelateria Bonastre, a més, els autors d’aquest acte vandàlic han pintat també els tendalls del local. “Això ja no es pot recuperar”, ha assenyalat la presidenta de Som Sant Antoni, Lídia Núñez, en declaracions a Línia Eixample.

“Sereu denunciats”

Núñez ha lamentat que s’hagi atacat “una campanya tan maca” i ha titllat la situació de “desastre”. Alhora, ha recordat el cost econòmic que suposaran aquests actes vandàlics.

Amb tot, a Som Sant Antoni tenen clar que els responsables no quedaran impunes. “Tenim les vostres cares i sereu denunciats”, han alertat des de l’entitat. Així doncs, alertaran de la situació tant a la Guàrdia Urbana i als Mossos d’Esquadra com al Districte de l’Eixample.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram