persiana pintada

La persiana de la botiga PIM de productes italians. Foto: Som Sant Antoni

La silueta del Mercat de Sant Antoni i dels elements de la cultura popular del barri comencen a decorar les persianes de diverses botigues locals. L’associació de comerciants Som Sant Antoni ha engegat aquest mes de novembre la campanya Som cultura, som comerç, a càrrec de l’artista urbà Lucas Amat, amb una gran experiència decorant persianes d’establiments. L’objectiu de la iniciativa és doble: reivindicar “el comerç de proximitat i els elements identitaris del barri de Sant Antoni”, segons l’entitat impulsora.

Així, les persianes de les botigues que s’han volgut afegir al projecte –un total de 26– comptaran amb cinc elements comuns. A més del Mercat de Sant Antoni, tindran l’Espurna (la bèstia de foc de la colla de diables infantil Els Trapelles), la Porca (la figura de la Colla de Diables), la Rita (dels Gegants de Sant Antoni) i, finalment, la silueta d’un trabucaire. A més, a cada persiana hi haurà un dibuix que representi el negoci del local en qüestió. Per exemple, a la botiga de productes italians PIM ja hi ha el dibuix d’un plat de pasta i a la lampisteria David García, una bombeta. Fins a principis de desembre continuaran apareixent nous dibuixos a comerços del barri.

La presidenta de Som Sant Antoni, Lidia Núñez, celebra la “bona acceptació” que ha tingut la campanya entre els associats, que s’han mostrat agraïts i satisfets amb el resultat del projecte. “El disseny de la campanya mostra l’essència del barri en el qual treballem i que tant estimem”, assegura l’Estela, de La Sort de Sant Antoni.